Google Analytics – jakie błędy popełniamy?

Marketing internetowy to branża, która nie należy do najłatwiejszych, a wszelkiego rodzaju błędy mogą okazać się niezwykle kosztowne. Niestety, nie każdy jest w stanie właściwie zarządzać swoją stroną internetową, a decyzje związane ze zmianami, które na niej zachodzą czy też źródłami zyskiwania dla niej ruchu bywają po prostu niewłaściwe.

Jednym z powodów takiego stanu rzeczy mogą być chociażby złe dane znajdujące się w Google Analytics. Prawidłowe zbieranie danych może przysporzyć sporo problemów, czego efektem jest właśnie podejmowanie nie do końca korzystnych decyzji. Jakie zatem błędy są obecnie najczęściej przez nas popełniane? Oto lista najważniejszych z nich, których poznanie może uchronić nas przed dużymi stratami finansowymi.

1. Nieprawidłowa instalacja kodu śledzenia

Planując przeprowadzenie audytu Google Analytics powinniśmy zacząć właśnie od tego częstego problemu. Pamiętajmy, że kod śledzenie musi zostać zainstalowany na wszystkich podstronach, w sekcji – to dzięki temu można prawidłowo gromadzić informacje dotyczące ruchu użytkowników na danej stronie. Chcąc aby wszystkie najważniejsze dane zostały zebrane dobrze, takie jak chociażby czas ładowania się strony oraz to czy jest ona wczytywana w całości, powinniśmy zatroszczyć się o to, by kod został zainstalowany na samej górze kodu HTML.

2. Gdy nie śledzimy celu strony

Tworząc konkretną stronę internetową stawiamy sobie jakiegoś rodzaju cel biznesowy, do którego dążymy. Koncentrujemy się na tym, w jaki sposób moglibyśmy wygenerować większy ruch na stronie, podejmując kolejne działania marketingowe. Nie zwracamy jednak uwagi na to, jaki ruch okazuje się być efektywny oraz które ze wspomnianych działań są korzystne finansowo. Jeśli za cel postawimy sobie policzenie ilości wyświetleń Thank You Page po wypełnieniu formularza kontaktowego, dzięki Google Analytics dowiemy się jakie jest źródło ruchu użytkowników, przez których nasz cel został zrealizowany. Takie informacje są niezwykle ważne, gdyż wskazują czy pozyskiwanie ruchu przynosi efekty, a tym samym pomagają planować wydatki z budżetu marketingowego.

 

Google Analytics

3. Gdy nie ma filtrów

Stosowanie filtrów może nam znacznie ułatwić życie, a przede wszystkim zarządzanie stroną internetową. Używa się ich chociażby do uwzględniania ruchu do określonych katalogów. Możemy zatem z ich pomocą swobodnie zarządzać zgromadzonymi już danymi w naszych profilach, czy też widokach danych. Jednym z najbardziej przydatnych filtrów, który zdecydowanie może ułatwić nam całe zadanie, jest z pewnością uwzględnianie ruchu wyłącznie do tego katalogu, gdzie jest nasza strona docelowa. Łatwiej jest przecież przeanalizować określoną część strony, zamiast przedzierać się przez mnóstwo innych danych. Dobrym pomysłem jest także wykluczenie własnego IP, który może w dużej mierze „zakłócić” dane z Google Analytics.

4. Alerty niestandardowe

Nie ma wątpliwości, że większość osób korzystających z Google Analytics nie sprawdza każdego dnia swoich danych, które się tam znajdują. Skupiamy się przecież przede wszystkim na aspektach operacyjnych prowadzenia naszego biznesu. I wcale nie musimy tego zmieniać, ale tylko pod warunkiem, iż skorzystamy z dostępnych w Google Analytics alertów niestandardowych. To właśnie one mogą zwrócić naszą uwagę na fakt, iż powinniśmy się w danym momencie zainteresować danymi w Google Analytics. Dzięki takim alertom powstały problem może zostać rozwiązany zanim zrobi się naprawdę poważny. Alerty niestandardowe mogą nas chociażby informować o spadkach czy wzrostach ruchu i współczynnika konwersji, ale także o ilości sesji.

5. Gdy nie śledzimy wyszukiwania w witrynie

Google Analytics jest w stanie podać nam informacje dotyczące tego skąd przyszli użytkownicy trafiający na naszą stronę, ale to nie wszystko. Oprócz tego, jesteśmy także w stanie zyskać dane odnośnie wewnętrznej wyszukiwarki. Możemy się zatem dowiedzieć czego dokładnie poszukiwali organiczni użytkownicy naszej witryny, którzy korzystali ze znajdującej się na niej wyszukiwarki. Czego konkretnie możemy się jednak dowiedzieć dzięki Google Analytics? Chociażby tego jakie słowa kluczowe są wpisywane podczas takich wyszukiwań oraz na których stronach naszej witryny użytkownicy rozpoczynają korzystanie z wyszukiwarki. Jest to zatem naprawdę przydatne źródło informacji, z którego oczywiście warto korzystać. Google Analytics może nam w dużej mierze pomóc w podjęciu dobrych decyzji dotyczących zarządzania naszą stroną. Bardzo istotne jest w tym przypadku jednak to, aby zadbać o jego prawidłową konfigurację.

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria