Automatyzacja obsługi klienta w e-commerce dzięki sztucznej inteligencji

W obecnych czasach, technologia towarzyszy nam niemal w każdym aspekcie życia. To samo dotyczy również branży marketingowej. Co raz więcej zakupów dokonywanych jest za pośrednictwem internetu, a wysoka pozycja witryny w przestrzeni sieciowej jest równoznaczna z istnieniem firmy na rynku. Odpowiednio zaprojektowana przestrzeń internetowa, odgrywa kluczową rolę w budowaniu zaufania dla marki, a także pomaga w zdobyciu większej ilości potencjalnych klientów.

Co tak naprawdę kryje się za frazą nazwą chatbot? Jakie zalety sprawiły, że chatboty są rozwiązaniem, na które stawia coraz większą liczba przedsiębiorców? Na te i inne pytania odpowiedź znajdziesz w tym artykule. Zapraszamy do czytania. 

Chatbot - czym jest?

Według najprostszej definicji, chatbot jest narzędziem internetowym, które umożliwia prowadzenie zautomatyzowanej konwersacji z klientami. Jego głównym zadaniem jest udzielanie precyzyjnych odpowiedzi na pytania zadane przed klienta. Samo odpowiednie zaprogramowanie chatbota nie należy do skomplikowanych zadań. Aby to wykonać, nie są potrzebne żadne zaawansowane umiejętności informatyczne, więc automatyczni doradcy stają się popularnym narzędziem. 

Chatbot dla e-commerce - innowacyjne rozwiązanie dla Twojej firmy

Chatboty dla e-commerce stanowią znaczne ułatwienie dla firmy, ponieważ ich zastosowanie skutecznie zmniejsza liczbę obowiązków pracowników. Codzienne odpowiadanie na ogrom pytań, a także udzielanie rad i wskazówek dotyczących zakupów, może zająć kilka, a nawet kilkanaście godzin. Dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji chatbot może skutecznie odciążyć pracownika np. sklepu internetowego lub usługi typu SAS.

Do jakich działań możesz wykorzystać chatboty, jeśli udzielasz się w branży e-commerce? Zastosowań jest wiele, wszystko zależy od potrzeb i oferty konkretnej firmy. Do najpopularniejszych należą jednak:

  • odpowiadanie na pytania klientów (dotyczące na przykład usług świadczonych przez organizację)
  • informowanie o nowościach, aktualnych promocjach czy przeprowadzanych konkursach z nagrodami lub wydarzeniach
  • pomoc w składaniu reklamacji, wystawianiu faktur, a także finalizacji płatności
  • doradzanie odnośnie wyboru produktów, rekomendowanie danych modeli i rodzajów usług

Czy warto?

Jeśli już wiesz, do czego tak naprawdę służą chatboty i jaką rolę pełnią, jeśli chodzi o e-commerce, pora przejść do najważniejszej kwestii. A mianowicie - czy automatyczni doradcy to odpowiednie rozwiązanie dla Twojej firmy? Przyjrzyj się temu bliżej. Do niekwestionowanych zalet chatbotów, należy przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy. Zautomatyzowana komunikacja zapewni zadowolenie Tobie i Twoim klientom. Dobrej jakości chatboty zapewniają kompleksową obsługę klienta, począwszy od wyboru odpowiedniego produktu, aż do finalizacji zakupu. W obecnych czasach, podtrzymywanie kontaktu z klientami jest niezwykle istotnym zabiegiem, który umożliwia tworzenie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Dzięki temu zyskasz wielu stałych klientów, co z pewnością pomoże Ci w budowaniu zaufania dla Twojej firmy. Kolejnym walorem zautomatyzowanej komunikacji, jest również dostępność przez dwadzieścia cztery godziny na dobę. Nie musisz więc spędzać kolejnej nocy, odpowiadając na pytania setek klientów. Eksperci od marketingu zauważyli, iż korzystanie z botów ma zasadniczy wpływ na zmniejszenie liczby opuszczanych wirtualnych koszyków. 

Chatboty - postaw na najwyższą jakość

Mając w planach wybór chatbota, należy pamiętać, iż jest to poważna inwestycja. Spełnia on niezwykle istotną rolę, pomagając nie tylko w budowaniu wizerunku firmy, ale również skracając czas oczekiwania na odpowiedź przez klientów. Z tego też powodu, jego wybór nie powinien być podyktowany pochopną decyzją. Jeśli chodzi o najwyższej jakości chatboty, w tej kategorii zdecydowanie wyróżnia się InteliWISE. Inwestując w boty od tej firmy, sprawisz, że Twoi klienci będą mieć wrażenie, że rozmawiają z realną osobą. Ma to stanowczy wpływ na komfort konwersacji, dzięki czemu Twoja firma będzie jawić się w oczach potencjalnych klientów jako bardziej profesjonalna i godna zaufania. Kompleksowa konwersacyjna platforma AI, zapewnia gotowe rozwiązania do inteligentnej automatyzacji sektorów handlu oraz usług. Zwiększ przychody swojej firmy w skuteczny sposób, przyciągając co raz to nowszych klientów!

Sprawdź również: https://nowymarketing.pl/a/25022,chatbot-blyskawiczna-obsluga-zapytan-klientow-w-branzy-kep

Artykuł partnera

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria