5 wskazówek, dzięki którym poprawisz skuteczność Twojego newslettera

Newsletter to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych, którego potencjał jest coraz większy. Rosnąca liczba osób posiadających skrzynki e-mail, a także zwiększenie częstotliwości odbierania poczty za pomocą  komputera, laptopa, ale również  telefonu sprzyja rozwojowi kanału sprzedażowego, jakim jest newsletter. Aby jednak okazał się on skuteczny, warto pamiętać o kilku zasadach zarówno w procesie planowania, jak i realizacji kampanii mailingowej.

1. Zgoda użytkownika

Niezwykle ważnym elementem, o którym wiele osób zapomina, jest uzyskanie zgody użytkownika na otrzymanie wiadomości e-mailowej, co jest podyktowane obowiązującymi przepisami prawa. Uzyskuje się  ją zwykle poprzez udostępnienie użytkownikowi prostego formularza na stronie internetowej. Brak takiej zgody może skutkować nie tylko zignorowaniem Twojej wiadomości przez właściciela skrzynki e-mail, ale również narażeniem Cię na sankcje karne.

2. Zadbaj o odpowiedni nagłówek

Nie trudno się domyślić, iż nagłówek może przesądzić o tym, czy użytkownik w ogóle zechce  odczytać wiadomość. Nieodpowiedni tytuł może spowodować, iż wiadomość od razu trafi do folderu SPAM, a Ty stracisz szansę na dotarcie z komunikatem do danego użytkownika. Skuteczny nagłówek powinien być interesujący i zachęcający do przeczytania wiadomości. Doskonałym zabiegiem jest personalizacja wiadomości. Czy wiesz, że współczynnik klikalności w wiadomość wzrasta o 15%, jeśli w nagłówku pojawi się imię odbiorcy?

3. Określ jasny cel

Treść newslettera musi jasno określać, co użytkownik powinien zrobić. Może to być na przykład rejestracja w serwisie, zakup produktu czy po prostu przejście na wskazaną stronę WWW. Dlatego zawsze pamiętaj o umieszczeniu CTA (call to action), dzięki czemu odbiorca otrzyma komunikat i zarazem wskazówkę, co powinien zrobić.

4. Zaplanuj częstotliwość wysyłek

Planowanie częstotliwości wysyłek nie jest prostym zadaniem. Kluczem do sukcesu są jednak Twoi subskrybenci. Najprościej bowiem jest ich zapytać, jak często chcą otrzymywać od Ciebie wiadomości. Możesz w tym celu wykorzystać prosty formularz z checkboxami, w których odbiorca zaznaczy, ile wiadomości chce otrzymywać w konkretnym przedziale czasu. Innym sposobem na określenie częstotliwości wysyłek jest po prostu śledzenie statystyk oraz testowanie, jak zmniejszenie lub zwiększenie liczby wysyłanych maili w danym okresie wpłynęło na współczynnik klikalności.

5. Analizuj, testuj, wyciągaj wnioski

Niezwykle ważnym, choć często ignorowanym elementem skutecznej kampanii newsletterowej jest analizowanie jej efektów oraz wyciąganie wniosków na przyszłość.  Warto przede wszystkim sprawdzać, w jakich porach oraz dniach tygodnia współczynnik klikalności był najwyższy, a w jakich najniższy czy też które nagłówki okazały się najskuteczniejsze. Im więcej danych przeanalizujesz, tym więcej informacji uzyskasz na temat Twoich odbiorców. W ten sposób będziesz w stanie bardziej precyzyjnie segmentować swoją bazę  i tym samym zwiększać skuteczność kampanii.

Jak widać przygotowanie skutecznego newslettera nie jest zadaniem tak oczywistym, jak mogłoby się wydawać. Wymaga to bowiem nie tylko dużego doświadczenia, ale również wiedzy na temat użytkowników oraz umiejętności analizy danych. Co jednak w sytuacji, gdy nie posiadamy powyższych kompetencji lub zwyczajnie brakuje nam czasu na przygotowanie newslettera? Doskonałym rozwiązaniem będzie wówczas Newsletterit –  nowoczesna platforma online, dzięki której możesz powierzyć profesjonalistom przeprowadzenie kampanii newsletteringowej.  Newsletterit zapewni Ci kompleksowe wsparcie w zakresie planowania strategii, doboru odpowiednich narzędzi analitycznych, jak również w stworzeniu skutecznych treści. Ty z kolei oszczędzasz czas i zyskujesz pewność, że Twój newsletter będzie z powodzeniem realizował Twoje cele biznesowe.

Źródło: Newsletterit.org

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria