Na co zwrócić uwagę wybierając biurko?

 

Biurko to przede wszystkim miejsce pracy. Musi być zatem wygodne dla użytkownika, niezależnie od tego, kto z niego korzysta – dziecko, uczeń, student, a może osoba dorosła? Na co zatem zwrócić uwagę, aby wybrać mebel, który zagwarantuje komfortowe warunki do nauki i pracy?

Jakie biurko wybrać?

Wybierając biurko, należy zastanowić się przede wszystkim nad jego przeznaczeniem. Jeżeli ma być to uniwersalny mebel dostępny dla wszystkich członków rodziny bez względu na wiek, warto zdecydować się na model o regulowanej wysokości. Wówczas każda korzystająca z niego osoba będzie w stanie dopasować jego rozmiary do swojego wzrostu, zachowując w ten sposób prawidłową postawę.

Jest to rozwiązanie droższe niż standardowe biurko, jednak niezwykle praktyczne. Z powodzeniem sprawdzi się również w pokoju dziecięcym. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że dzieci szybko rosną, więc taki regulowany mebel będzie niezwykle przydatny.

Ekspert sklepu Meblujesz radzi, by decydując się na jego kupno, sprawdzić, czy oprócz regulacji wysokości umożliwia regulację konta nachylenia blatu. Pozwala to dostosować biurko do rodzaju wykonywanej czynności, co w pozytywnym stopniu przekłada się na zachowanie odpowiedniej postawy i komfort nauki oraz pracy. Zwykle wówczas mamy do wyboru trzy ustawienia:

  • kąt 30o – jest optymalny do nauki i czytania,
  • kąt 15o – umożliwia komfortowe odręczne pisanie,
  • kąt 5o – sprawdzi się podczas malowania, rysowania i projektowania.

Jeśli jednak stawiamy na standardowe rozwiązanie bez regulacji wysokości, podstawową kwestią determinującą to, jak wysokie biurko powinniśmy kupić, jest wzrost użytkownika. Jeżeli ma on:

  • 98-112 cm – wówczas blat biurka powinien być na wysokości około 46 cm,
  • 113-127 cm – 52 cm,
  • 128-142 cm – 58 cm,
  • 143-157 cm – 64 cm,
  • 158-172 cm – 70 cm,
  • 173 i więcej cm wzrostu – 76 i więcej cm.

Wybierając mebel warto zwrócić uwagę także na materiał, z którego został wykonany. Najchętniej kupowane są biurka, do produkcji których użyto materiałów drewnopochodnych. Są bowiem tanie, lekkie i odporne na uszkodzenia. W gabinetach zaś doskonale prezentują się meble wykonane z litego drewna. Są solidne i odznaczają się pięknym wyglądem. Mogą zatem stanowić ozdobę wnętrza.

Na rynku dostępne są również biurka wykonane z tworzyw sztucznych. Zwykle są one dedykowane najmłodszym użytkownikom. Są tanie i lekkie. Spotkać możemy się również z biurkami szklanymi wykonanymi ze szkła hartowanego.

Biurka komputerowe – czy muszą być inne?

Jeżeli na biurku ma stać komputer, mebel musi się odznaczać nieco innymi parametrami niż ten używany jedynie do nauki czy też pracy z dokumentami. Wybierając biurko, na którym stanie komputer, należy wziąć pod uwagę:

  • wymiary – blat musi znajdować się na takim poziomie, aby osoba siedząca mogła swobodnie położyć na nim ręce. Dla osób o średnim wzroście będzie to 72-75 centymetrów, dla osób wysokich 80 centymetrów. Minimalna szerokość to zaś 120 centymetrów. Jeśli jednak na biurku znaleźć mają się inne akcesoria, takie jak głośniki czy też drukarka, lepiej wybrać szerszy mebel.

Na uwadze należy mieć również głębokość mebla. Powinna ona sięgać 80 cm. W dolnej części biurka zaś powinna być pozostawiona duża przestrzeń na nogi, co umożliwi zachowanie prawidłowej postawy,

  • kształt – do pracy i nauki przy komputerze najlepiej sprawdza się biurko w kształcie litery L. Dobrze sprawdzają się również meble narożne i prostokątne. Te pierwsze będą wręcz idealne, jeżeli w pokoju dysponujemy niewielką przestrzenią,
  • konstrukcja – na rynku dużą popularnością cieszą się biurka, które są wyposażone w wysuwaną szafę na klawiaturę. To dobre rozwiązanie, gdyż w przypadku komputerów stacjonarnych monitor i klawiatura nie mogą znajdować się na tym samym poziomie. Musi być między nimi co najmniej 10 centymetrów różnicy.

Na rynku dostępnych jest wiele biurek różnego typu. Wybierając optymalny model, musimy zwrócić uwagę na to, aby był dopasowany do wzrostu użytkownika. Ciekawą opcją są meble z regulowaną wysokością. Można dowolnie zmieniać ich wielkość zgodnie z indywidualnymi potrzebami.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria