Segmentajca w email marketingu

Jednym z najczęściej wykorzystywanych rodzajów marketingu internetowego jest email marketing. Również on ma kilka form, które wymagają zebranie odpowiedniej bazy odbiorców. Jednak, aby email marketing był naprawdę skuteczny, warto segmentować odbiorców listów marketingowych. Dlaczego warto to robić i jak to zrobić, aby segmentacja przyniosła oczekiwane rezultaty?

Czym jest segmentacja w email marketingu?

Segmentacja odbiorców email marketingu pozwala na stworzenie mniejszych grup na podstawie tego, jaką aktywność wykazują dane osoby względem newslettera, a także na podstawie tego, na co wyrazili zgodę zapisując się na subskrypcję wiadomości z firmy. Brane pod uwagę mogą być również transakcje użytkownika itp. Co ciekawe, badania pokazują, że jedynie niecałe 14% jednostek poddanych analizie dokonuje segmentacji bazy mailingowej. A segmentacja jest istotna w tego rodzaju działaniach promocyjnych, gdyż pozwala na skupieniu się na odbiorcach, jacy nie otwierają wiadomości i lepsze ich dostosowanie do tych osób. Zmniejsza to zatem ryzyko tego, że dana osoba wypisze się z newslettera. Jest to o tyle ważne, że obecnie użytkownicy skrzynek Gmail otrzymują sugestie, o tym, że mogą wypisać się określonych subskrypcji, których nie otwierają. 

W jaki sposób segmentować odbiorców maili?

Jedną z kwestii, jaką należy wziąć pod uwagę przy planowaniu segmentacji, są dane, jakie odbiorcy. Jeżeli korzystamy ze specjalnych aplikacji pozwalających na wysyłanie masowych maili takich, jakie udostępnia np. FreshMail, zadanie jest to znacznie ułatwione. Dzięki temu można odbiorców szybko podzielić na mniejsze grupy, którymi można lepiej zarządzać i do których można wysłać lepiej dopasowane treści. Aplikacja pomoże też wydzielić grupę użytkowników, którzy podejmują podobne działania po otworzeniu wiadomości, jaka została do nich wysłana i z nich również stworzyć osobny segment.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria