Eventy firmowe. Najpopularniejsze rodzaje i ich zadania

Eventy firmowe to wydarzenia o różnorodnym charakterze, które organizuje dziś większość przedsiębiorstw. Imprezy firmowe świetnie sprawdzają się bowiem do wielu celów, spośród których warto wymienić m. in. integrację pracowników, podnoszenie ich kwalifikacji zawodowych oraz promowanie marki i firmy w branży. Jakie są najpopularniejsze rodzaje eventów firmowych i z jakich powodów są organizowane?

Integracyjne eventy firmowe dla pracowników

Imprezy integracyjne to grupa eventów firmowych, które organizowane są głównie dla pracowników. Mogą mieć bardzo zróżnicowaną formę, przebieg oraz służyć różnym celom. Najważniejszym z nich jest jednak integracja, czyli lepsze zapoznanie ze sobą uczestników, zacieśnienie ich wzajemnych relacji oraz budowanie przyjaznej, pełnej zaufania atmosfery, która po zakończonym spotkaniu zostanie przeniesiona na grunt zawodowy. Eventy firmowe o integracyjnym charakterze mogą także stawiać sobie za cel motywowanie pracowników do dalszej efektywnej współpracy.

Imprezy integracyjne najczęściej przybierają postać wyjazdów. Mogą stanowić więc swoistą formę nagrody za ich wkład w rozwój oraz dotychczasowe sukcesy firmy zachęcając do dalszego wysiłku i zaangażowania na rzecz przedsiębiorstwa. Eventy integracyjne często organizowane są także w sytuacji, kiedy w danym dziale firmy panuje niekorzystna atmosfera. W takiej sytuacji mają one na celu rozwiązanie istniejących napięć między pracownikami oraz stworzenie nowej, przyjaznej atmosfery.

W roli imprez integracyjnych doskonale sprawdzają się krótkie i dłuższe wyjazdy do atrakcyjnych po względem turystycznym miejscowości. Eventy firmowe mogą zostać z powodzeniem zorganizowane w kraju i za granicą, a ich zasięg, program oraz destynacja zależą jedynie od wizji, budżetu oraz celu konkretnego wydarzenia.

Eventy firmowe połączone ze szkoleniami

Bardzo popularnym obecnie rodzajem eventów firmowych są wyjazdy, w trakcie których przeprowadzane są szkolenia lub wykłady. Pozwalają one łączyć przyjemne z pożytecznym i oprócz wypoczynku oraz świetnej zabawy zaoferować pracownikom także wymierne korzyści w postaci nowych umiejętności oraz wiedzy, które po powrocie będą mogły zostać wykorzystane w pracy. Takie eventy firmowe świetnie sprawdzają się także jako nagroda dla pracowników za doskonałe wyniki sprzedażowe, zakończenie z sukcesem ważnego projektu czy pozyskanie ważnego klienta.

Eventy firmowe dla uczczenia ważnych wydarzeń w życiu przedsiębiorstwa

Bardzo istotną grupą eventów firmowych są wydarzenia organizowane z powodu ważnych wydarzeń w życiu przedsiębiorstwa. 10-lecie działalności firmy, otwarcie nowego oddziału, wypuszczenie na rynek nowego produktu lub usługi oraz zakończenie znaczącego projektu to tylko niektóre z okazji, dla których uczczenia firmy często decydują się wyprawić event.

Duże eventy firmowe o takim charakterze zazwyczaj stawiają sobie za cel nie tylko wspólne świętowanie ważnej okazji, ale przede wszystkim zwiększenie rozpoznawalności firmy lub marki w branży, budowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa oraz zapewnienie sobie bezpłatnej reklamy w mediach i prasie, których przedstawiciele są chętnie zapraszani do udziału w wydarzeniach tego pokroju.

 

Artykuł partnera

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria