Na co zwrócić uwagę podczas wyboru agencji SEO?

Skuteczne działania marketingowe to klucz do sukcesu każdej firmy. Większość przedsiębiorców nie ma jednak czasu ani kompetencji, by się tym zajmować. W jaki sposób wybrać agencję SEO, która wesprze rozwój firmy? Podpowiadamy.

Dobrym punktem wyjścia jest zastanowienie się, jakich usług SEO potrzebuje Twoja firma. Ma to duże znaczenie podczas poszukiwań ich wykonawcy, ponieważ nie wszystkie agencje oferują taki sam zakres usług. Zazwyczaj nie ograniczają się one jedynie do zwiększania ruchu na stronach www, ale proponują znacznie więcej kompleksowych działań. Jeśli natomiast nie wiesz, co pomoże Twojej firmie, najlepsza będzie konsultacja ze specjalistą w tej dziedzinie. Profesjonalna agencja doradzi Ci najlepsze rozwiązania, wytłumaczy, na czym będą one polegały, po jakim czasie przyniosą oczekiwany efekt i przedstawi ich koszt.

Jak szukać?

Warto porównać ze sobą zakres usług oraz cen kilku agencji i sprawdzić opinie na ich temat. Wyznacznikiem jakości będzie liczba zrealizowanych zleceń oraz renoma w środowisku. Dobrym pomysłem jest również korzystanie z poleceń zadowolonych znajomych. Jeśli w ich przypadku działania agencji SEO się sprawdziły, z dużym prawdopodobieństwem pomogą również Tobie. Znaczenie ma także staż danej agencji, ponieważ najczęściej wiąże się on z doświadczeniem. Warto też zastanowić się, czy wybrana firma po prostu wzbudza Twoje zaufanie. Działania SEO są długofalowe – większość umów podpisywana jest np. na rok – nie ma więc sensu powierzać interesu swojej firmy komuś, kto nie jest dla nas wiarygodny.

Na co zwracać uwagę?

Duże znaczenie ma zakres działań oferowanych przez agencję. Czy proponowany przez nią content jest wartościowy? Czy posiada własne zaplecze linkowe? Czy oferuje dodatkowe działania, takie jak np. prowadzenie kont w social mediach? Warto zwrócić na to uwagę, ponieważ całościowa obsługa firmy w ramach marketingu internetowego zazwyczaj przynosi znacznie lepsze efekty.

Przejrzystość warunków umowy

Większość agencji SEO pracuje według schematu:

  • Audyt strony www klienta, który pozwala na ustalenie, jakie działania będą potrzebne;
  • Techniczna optymalizacja witryny zgodnie z rekomendacjami wynikającymi z audytu;
  • Optymalizacja treści pod SEO – jest to szereg zabiegów, mających na celu poprawienie widoczności Twojej witryny;
  • Linkbuilding, który polega na pozyskiwaniu linków prowadzących do witryny z innych portali zewnętrznych. Pomaga to budować reputację strony www;
  • Raportowanie, które pozwala klientowi na bieżąco sprawdzać postępy agencji – częstotliwość przesyłania raportów jest uzależniona od indywidualnych ustaleń z klientem.

Stosowanie takiego schematu sprawia, że wszystkie podejmowane przez agencję działania są przejrzyste, a klient rozumie ich cel. Jeśli firma nie omawia z klientem wyniku audytu i nie przedstawia mu kilku możliwych rozwiązań z różnych półek cenowych (również budżetowych), ani rezultatów, które przyniosą, raczej nie jest warta zaufania.

Warto również pamiętać, że działania SEO mają charakter długofalowy. Nie można więc spodziewać się, że przyniosą wymierne efekty po tygodniu, czy dwóch. Wzrost wejść na stronę zazwyczaj widoczny jest dopiero po 2-3 miesiącach regularnej pracy nad stroną, natomiast najlepszy efekt widoczny jest po upływie ok. 9-12 miesięcy, gdy możemy już porównać liczbę odwiedzin na stronie w danych miesiącach rok do roku.

Jeżeli jesteś zainteresowany skutecznym pozycjonowaniem w wyszukiwarce, zobacz ofertę Develtio by Green Parrot: https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria