Jak wybrać rejestrator jazdy?

W sieci znaleźć można mnóstwo filmików nagrywanych z poziomu przedniej szyby samochodowej. Zaobserwować możemy na nich przede wszystkim wypadki i różne śmieszne sytuacji, które nagrywane są przez rejestratory jazdy. Nie służą one jednak wyłącznie do rozrywki.

To przede wszystkim urządzenie, które pozwoli nam udokumentować wszelkie zdarzenia niebezpieczne. Ich nagrania okażą się przydatne chociażby podczas postępowania sądowego oraz starania się o odszkodowanie. Kamerka w samochodzie (zwłaszcza taka, która wysyła nagrania na serwer internetowy) może pomóc również uchwycić złodzieja samochodu.

Wszystko to sprawia, że rejestrator jazdy jest niezwykle popularny wśród kierowców. Dzięki niemu zyskujemy istotne poczucie bezpieczeństwa. Żeby jednak to wszystko stało się możliwe, musimy dobrać urządzenie pod względem najważniejszych parametrów technicznych.

Na co zwrócić uwagę?

Wbrew pozorom, ich liczba jest całkiem spora. Nie warto decydować się na pierwszy lepszy model, ponieważ na rynku dostępnych jest wiele rejestratorów o wątpliwej jakości. Przed dokonaniem ostatecznego wyboru, sprawdźcie informacje, które dla Was przygotowaliśmy.

Jakość obrazu. Jest to kwestia absolutnie kluczowa. Co nam bowiem po rejestratorze, jeśli nagrania okażą się bardzo słabej jakości, przez co nie zostaną uznane za wiarygodne we wspomnianych wcześniej postępowaniach sądowych.

Wszystko to sprawia, że sprawdzić należy przede wszystkim to, w jakiej rozdzielczości są tworzone nagrania. Interesować nas powinny rejestratory Full HD (rozdzielczość 1920 x 1080), które rejestrują z prędkością 30 klatek na sekundę. Tylko one zagwarantują nam wysoką jakość nagrań, wszelkie modele słabsze powinny być przez nas omijane szerokim łukiem.

W sklepach znaleźć można również drogie modele, które oferują rozdzielczości Super Full HD (2304 x 1296) oraz QHD (2560 x 1440) – w takim przypadku jakość będzie jeszcze wyższa. Niezależnie od zadeklarowanej rozdzielczości, zawsze warto na własne przekonać się, jak wyglądają nagrania stworzone przez dany rejestrator. Jeżeli nie mamy takiej możliwości w sklepie, zawsze możemy posłużyć się serwisami z nagraniami wideo – często wystarczy wpisać model urządzenia, by dostać dostęp do próbek nagrań. Dzięki temu jeszcze przed zakupem przekonamy się, czy rzeczywiście jest ono warte zainteresowania.

Obiektyw. Jest tak samo istotny, jak w przypadku kamery czy aparatu. Powinniśmy sprawdzić przede wszystko to, z jakiego materiału został wykonany – te najtańsze są z plastiku, natomiast lepsze ze szkła. Istotna jest również wartość przesłony (im niższa, tym lepiej).

Przetwornik obrazu. Jak sama nazwa wskazuje, jego praca polega na przetwarzaniu nagrywanego obrazu na postać cyfrowa. O jego jakości decydują takie parametry jak czułość ISO, wielkość i rozdzielczość.

Kąt widzenia. Jeśli będzie zbyt wąski, kamera nie będzie w stanie zarejestrować zbyt wiele.

Nie bez znaczenia jest również szybkość działania procesora, który został zamontowany w rejestratorze, a także kodek, jaki jest przez urządzenie obsługiwany. Powinna być to wersja wykorzystywana przez popularne programy od odtwarzania wideo. Wielu producentów stara się zachęcić klientów również poprzez liczne dodatki, które mają rozszerzyć funkcjonalność rejestratora.

Wymienić można tu chociażby wykrywaniu ruchu. Dzięki tej funkcji urządzenie zostanie uruchomione wówczas, gdy wykryje ruch. Bardzo przydatna okaże się również automatyczna detekcja wstrząsów, która prowadzi do włączenia rejestratora w razie kolizji. Na co jeszcze możemy liczyć? Między innymi na możliwość zaplanowania, kiedy urządzenie zostanie włączone lub możliwość nadpisywania starych plików.

Co ważne, na rynku dostępne są również modele z GPS. Nie gwarantują one takiego działania jak nawigacja samochodowa. W większości przypadków pozwalają one na dokładne śledzenie lokalizacji naszego samochodu oraz jego prędkości poruszania się. Jak więc widać, oferta rynkowa rejestratorów jazdy jest bardzo szeroka. Warto więc zaznajomić się z powyższymi informacjami, by jakość się w niej odnaleźć. 

 

Artykuł sponsorowany

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria