Ile kosztuje sklep internetowy?

Handel powoli przenosi się do internetu, dlatego sklepy w sieci cieszą się coraz większą popularnością. Przedsiębiorcy doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że jeżeli nie jesteś w internecie to zwyczajnie nie istniejesz dla większego grona odbiorców i klientów, dlatego zakładanie sklepów internetowych z roku na rok coraz bardziej zyskuje na popularności. Ile jednak to wszystko kosztuje?

Cena sklepu internetowego - wariant z abonamentem

Nie trzeba od razu inwestować znacznych sum pieniędzy zwłaszcza na starcie firmy. Warto rozważyć postawienie sklepu za pomocą jednej z platform internetowych, która oferuje gotowe oprogramowanie sklepów internetowych na abonament, które co prawda nie jest idealnie uszyte na miarę, jednak ma wiele zalet i jest bardzo proste w nawigacji oraz bardzo intuicyjne dla klientów. Biorąc taką opcję pod uwagę, jedyne o czym należy pamiętać to płatność comiesięcznego abonamentu. Kwoty nie są tutaj zbyt wysokie, ponieważ wahają się w granicach ok. 100-300 zł - do tej kwoty należy doliczyć koszt utrzymania domeny, który waha się w granicach 50-100 zł rocznie. Główną zaletą takiego rozwiązania jest gotowy profesjonalny sklep internetowy praktycznie od ręki.

Sklep internetowy dedykowany

Ta opcja jest zdecydowanie droższa od poprzedniej, ponieważ zakłada zlecenie założenia sklepu oraz "uszycia na miarę" całego jego oprogramowania. Co prawda daje on gwarancję, że wszystko, co tylko będzie się znajdowało w sklepie będzie spełniało nasze wymagania i oczekiwania, jednak za wysoką jakość należy zapłacić odpowiednią cenę. Napisanie oprogramowania do takiego sklepu może się wahać w granicach od 5000 zł do nawet 20000 zł w zależności od tego, czego dokładnie życzy sobie klient i ile czasu webmaster będzie musiał poświęcić na osiągnięcie finalnego, zadowalającego dla klienta efektu. Do tej kwoty dochodzą jeszcze koszty stałe. Trzeba również pamiętać, że wszystkie usługi serwisowe lub aktualizacje oprogramowania są zazwyczaj dodatkowo płatne, podczas gdy w powyższej wersji są one zazwyczaj w ramach abonamentu.

Jakie oprogramowanie sklepu wybrać?

Oczywiście wszystko zależy od inwestora, jego preferencji, grubości portfela oraz oczekiwań. Warto jednak wziąć pod uwagę prostą zasadę. Gdy zaczynami biznes, lepiej skorzystajmy z gotowego rozwiązania na abonament - a gdy już będziemy mieć odpowiednie doświadczenie to wtedy będziemy mieć odpowiednie rozeznanie aby wiedzieć, czy potrzebne jest nam dedykowane oprogramowanie.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria