Jak film typu employer branding wyróżnia pracodawcę na rynku pracy?

Czasy, kiedy to kandydaci stawali na głowie, aby zainteresować firmy swoim CV dawno minęły. Dziś mamy rekordowo niskie bezrobocie i rynek pracownika. To pracodawca musi się wyróżnić, aby przyciągnąć do siebie najbardziej atrakcyjnych kandydatów.

Co wyróżnia dziś pracodawcę?

Karta Multi Sport, darmowa opieka medyczna czy ciekawie urządzone biuro to dziś norma, jeśli chodzi o pozafinansowe benefity, jakich pracownicy oczekują od potencjalnego miejsca pracy. Dlatego też oferuje je już większość dużych pracodawców. To, co kiedyś stanowiło wyróżnienie, dziś stało się standardem. Aby zaprezentować się jako atrakcyjne miejsce pracy, firmy muszą budować swój dobry wizerunek. Procesy rekrutacyjne coraz częściej przypominają kampanie reklamowe, których celem jest dotarcie do jak największej liczby pożądanych kandydatów z odpowiednio dopasowanym przekazem.

Proces rekrutacyjny to dziś kampania reklamowa

Jeśli rekrutację można nazwać dziś kampanią, to należy zaangażować do niej środki i narzędzia, wykorzystywane w reklamie i marketingu. Tu pojawia się przestrzeń na filmy promocyjne. Video to dziś najchętniej konsumowana treść w internecie, poszukując informacji ludzie coraz chętniej wybierają obrazy, kosztem tekstu. Zamiast walczyć z tym trendem, lepiej go wykorzystać i przygotować video, które zaprezentuje firmę, jako miejsce, w którym chce się pracować.

Employer branding - jakie są jego zalety?

Przedstawia firmę i przekazuje jej wartości. Przybliża kandydatom klimat potencjalnego miejsca pracy, pozwalając zdecydować, czy tu pasują, czy będą się tu czuć dobrze. Czy mają szasnę na rozwój i pięcie się po szczeblach kariery? Czy może mogą liczyć na spokojne, stabilne miejsce pracy, które pozwoli im zachować tzw. work-life-balance? A może firmę charakteryzuje mix wszystkich wymienionych cech? Film, jak żadna inna forma reklamy, potrafi to wszystko przekazać, budując wokół firmy emocje i jej wizerunek, czyli employer branding.

Jak wykorzystać film w kampaniach rekrutacyjnych?

Za produkcją filmów typu employer brandig przemawiają też szerokie możliwości ich promocji. Od umieszczenia na portalach z ofertami pracy, przez firmową stronę internetową i fan page, po internetowe kampanie video (np. Google AdWords, FacbookAds, LinkedIn) precyzyjnie targetowane do wybranych potencjalnych kandydatów.

Wreszcie, firmy dysponujące wysokimi budżetami mogą zainwestować w kampanię telewizyjną, czego swojego czasu dokonali już Lidl czy Biedronka. Dlatego właśnie produkcję spotu employer branding należy potraktować poważnie i zaangażować w nią profesjonalną agencję reklamową.

Autor artykułu: Citymind.pl

Citymind

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria