Jak wypromować lokalny biznes?

Chcąc wypromować swoją działalność niezależnie od branży warto skorzystać z pozycjonowania lokalnego. Obejmuje ono różnorodne procesy polegające na promowaniu danej strony internetowej, witryny czy sklepu w wynikach wyszukiwarki na podstawie słów kluczowych związanych bezpośrednio z konkretną lokalizacją. Dlaczego ta metoda promocji biznesu jest wyjątkowo skuteczna?

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest skuteczne?

Każdy z nas poszukując specjalisty, restauracji, sklepu usługowego lub innej działalności prosperującej na danym obszarze w pierwszej kolejności w wyszukiwarkę Google wpisuje daną frazę zazwyczaj z nazwą kontentego miasta lub regionu. Wprowadzenie strony internetowej do pierwszej strony wyników wyszukiwania zwielokrotnia szansę, że potencjalny klient trafi właśnie na nią. Lokalne pozycjonowanie sprawia, że liczba odwiedzin witryny znacznie się zwiększa, co przełoży się na większą ilość nowych klientów.

Lokalne pozycjonowanie jest bardzo podobne do pozycjonowania ogólnego. Do różnic możemy przypisać fakt, że wykorzystywane są inne frazy kluczowe zawierające nazwę danej miejscowości, w której funkcjonuje przedsiębiorstwo. Zawężenie wyników poprzez określenie lokalizacji pozwala pokonać konkurencję nawet formatu największych producentów i usługodawców i dotrzeć z ofertą do odbiorcy. W przypadku gdy rywalizujące na podobnym obszarze firmy nie stosują pozycjonowania, wypromowanie biznesu z pewnością będzie znacznie łatwiejsze i jeszcze bardziej skuteczne.

Jakie techniki są wykorzystywane do pozycjonowania lokalnego?

Istnieje wiele technik, dzięki którym możliwe będzie wypromowanie danego biznesu w szybki i skuteczny sposób. Jedną z nich jest  pozycjonowanie w Google Maps.

Wykorzystując mapy wyszukiwarka Google pozwala odnaleźć przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność na lokalnym rynku. Po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę każdy zainteresowany może zobaczyć firmę na planie miasta. Istnieje kilka sposobów na pozycjonowanie w Google Maps. Jednym z nich jest wzajemne linkowanie, które polega na zamieszczeniu na stronach internetowych odnośników, dzięki którym internauta zostanie szybko przekierowany do wizytówki przedsiębiorstwa w Google Moja Firma. Dzięki temu umożliwiamy zainteresowanym łatwiejszy dostęp do pełnych informacji dotyczących działalności - w tym do adresu docelowej strony internetowej.

Dodatkowo aby zachęcić zainteresowanych do skorzystania z oferty wykorzystuje się możliwość dodawania opinii. Dobre, wartościowe opinie oraz rekomendacje skutecznie zachęcą przeglądające osoby do głębszego zapoznania się z usługami lub produktami firmy - zwiększa się również prawdopodobieństwo uzyskania nowych klientów. Dzięki nim łatwo budowany jest pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa. Efektywne jest również umieszczenie dobrych fotografii przedstawiających daną działalność zwłaszcza jeśli jest to restauracja, kawiarnia, salon kosmetyczny. Zastosowane fotografie muszą być wysokiej jakości, w przeciwnym razie mogą przynieść odwrotny skutek od zamierzonego.

Dobra treść to dobra opcja

Skuteczną techniką pozycjonowania lokalnego,a właściwie już szerszej promocji, jest również content marketing, który jest strategią polegającą na pozyskiwaniu klientów za pomocą przydatnych i atrakcyjnych publikacji oraz treści, które zainteresują konkretną grupę odbiorców np. lokalną społeczność. Content marketing pozwala na stopniowe budowanie zaufania do danej działalności co przekłada się na większe zaufanie ze strony klientów oraz ich większe zainteresowanie. Dobre publikacje bardzo często są naturalnie linkowane przez innych użytkowników co gwarantuje wypromowanie nawet niewielkiego lokalnego biznesu. Do najpopularniejszych form stosowanych w  content marketingu można zaliczyć poradniki, artykuły sponsorowane, e-booki, artykuły eksperckie czy nawet video.

W aspekcie lokalnym muszą one dotyczyć danej działalności pod względem jej oddziaływania na danym obszarze. Dobrze dobrane prace są w stanie w szybki sposób zapewnić pozytywny rozgłos. Synergiczne oddziaływanie różnorodnych sposobów promowania lokalnego z powodzeniem może zostać zastosowane zarówno dla rozwijających się, jak i już długo działających na rynku firm.

Dowiedz się więcej o technikach pozycjonowania lokalnego na seo.ltb.pl/pozycjonowanie/lokalne.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria