Agencje interaktywne 2016

Rynek marketingu pędzi naprzód, czego skutkiem jest konieczność ciągłego wprowadzania innowacji przez zajmujące się nim firmy. Zdaniem ekspertów w tej branży szczególnie istotne jest nadążanie za duchem czasu i najnowszymi trendami oraz posiadanie szerokiej oferty.

Agencje interaktywne specjalizują się w marketingu internetowym i prowadzeniu (w oparciu o oczekiwania, założenia i instrukcje przekazane przez klienta) czynności mających zwiększyć widoczność danej firmy w Internecie oraz zbudować jej wizerunek. Ich działania opierają się przede wszystkim na przedsięwzięciach takich jak usługi SEO, pozycjonowanie w wyszukiwarkach, projektowanie stron internetowych, e-mailing i prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych (na przykład Facebook czy Twitter). Na stronach niektórych agencji zajmujących się marketingiem internetowym (np. INTERNETUM) można znaleźć informacje o dodatkowych działaniach – takich jak pay for click czy content marketing.

Trendy w marketingu

Podsumowanie roku 2015 i 2016 w kwestii marketingu, działalności agencji, nowych trendów oraz przewidywań na przyszłość wciąż stanowi przedmiot zainteresowania badaczy. Dane i wypowiedzi ekspertów można znaleźć w raportach (chociażby Agencje interaktywne 2016) i licznych wywiadach ze specjalistami (cyklicznie takie zestawienia publikują na przykład Wirtualnemedia). Pracownicy firm powiązanych z marketingiem zgodnie podkreślają rosnące znaczenie mediów społecznościowych oraz trendów mobilnych. Opracowanie Kai Grzybowskiej Jakie trendy zdominowały rok 2015 i co się wydarzy w 2016 wskazuje na to, że rynek marketingu dynamicznie się zmienia, agencje muszą nadążać za duchem czasu, oferować coraz bardziej kompleksowe usługi wysokiej jakości. Rosną oczekiwania, rośnie konkurencja, rośnie też wiedza internautów na temat pewnych prawidłowości i mechanizmu w marketingu. Coraz więcej firm stara się przekształcać, rozszerzając zakres swoich działań.

Problemy na rynku

Z raportu Agencje interaktywne 2016 wynika, że do najpoważniejszych problemów, stanowiących przeszkodę w skutecznym marketingu, należą kłopoty we współpracy na linii klient – agencja oraz trudności związane z decyzyjnością. Bywa, że nikt nie chce podjąć ostatecznej decyzji z obawy przed konsekwencjami. Narzekania na przebieg współpracy pojawiają się o wiele rzadziej niż w poprzednich latach, wciąż jednak się zdarzają – można podejrzewać, że niekiedy jest to związane z nieprecyzyjnym przedstawieniem oczekiwań i założeń.

Jeśli więc planujemy skorzystać z usług agencji, warto dokładnie zastanowić się, jakie cele chcemy osiągnąć, w jaki sposób zaprezentować firmę i jakie informacje powinny dotrzeć do klientów w pierwszej kolejności. Może to znacząco podnieść efektywność kampanii oraz ułatwić współpracę.

Materiał partnera zewnętrznego

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria