Merchandising w sklepie odzieżowym

Dogodna lokalizacja, szeroki wybór produktów i ich atrakcyjna cena to zbyt mało, by w czasach ogromnej konkurencji przyciągnąć klientów do sklepu odzieżowego.

 Wśród działań podnoszących sprzedaż dużym zainteresowaniem cieszy się ostatnio Visual Merchandising,  czyli marketing wizualny, który poprzez odpowiednie zaprezentowanie asortymentu w starannie zaaranżowanym wnętrzu pozwala wzmocnić wizerunek marki i podnieść liczbę kupujących. Jakie zasady merchandisingu wizualnego stosują sklepy odzieżowe, by zwiększyć sprzedaż?

Pierwsze wrażenie

Sklepowa witryna to pierwsze miejsce styczności klienta ze sklepem, które w ciągu 3-5 sekund ma szansę zachęcić go do wejścia. Warto zadbać więc o przemyślaną aranżację witryny, której wygląd powinien dopasowywać się do bieżącej kolekcji, wyprzedaży, pór roku czy świąt. Zgodnie z zasadami merchandisingu wizualnego ważne jest, aby witryna zewnętrzna często się zmieniała, sygnalizując nowości czekające na klienta w sklepie.

Inspiracje modowe

Manekiny są nieodłącznym elementem merchandisingu wizualnego w sklepach odzieżowych. Krawieckie, całopostaciowe oraz przedstawiające same głowy, nogi lub torsy manekiny mają za zadanie prezentować aktualne trendy w modzie i inspirować niekoniecznie zaznajomionych z nimi klientów do stworzenia własnych, wyjątkowych zestawów. Pokazując klientom w całości gotowe rozwiązania łatwiej jest zmotywować ich do zakupu produktów.

Gra świateł

Istotnym punktem kreowania merchandisingu wizualnego w sklepie odzieżowym jest światło, jak najbardziej zbliżone do naturalnego. Z jego pomocą możliwe jest wyeksponowanie tak zwanych gorących miejsc – manekinów, hasła reklamowego czy produktów promocyjnych. Oświetlenie odgrywa też kluczową rolę w przymierzalniach, gdzie powinno podkreślać atuty produktu, tuszując jednocześnie ewentualne mankamenty urody kupującego.

Czas do namysłu

Aranżując przymierzalnie, warto zadbać nie tylko o odpowiednie oświetlenie, ale również o samą ich liczbę. Powinna być ona adekwatna do natężenia ruchu w sklepie, dawać możliwość swobodnego przeglądania się w lustrze oraz przemyślenia zakupu wybranych produktów.

Bodźce dodatkowe

Merchandising wizualny to nie tylko to, co widzimy w sklepie odzieżowym. W projektowaniu przestrzeni handlowej ważne są również doznania zapachowe – świeży i przyjemny aromat unoszący się w sklepie umila zakupy. Podobnie jest z odpowiednio dobraną do charakteru sklepu i stylu życia klientów muzyką, która może decydować o ogólnych wrażeniach z wizyty w sklepie i powrocie do niego w przyszłości.

Kwintesencją merchandisingu wizualnego jest dogłębne poznanie potrzeb klientów. Służą temu narzędzia do zbierania danych o zachowaniach i preferencjach konsumentów. Dzięki analizie zgromadzonych informacji sklepy odzieżowe mogą optymalizować ekspozycje, ustalać efektywne punkty sprzedażowe i podejmować inne działania prowadzące do zwiększenia konwersji.

Materiał partnera zewnętrznego

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria