Czy SEO to tylko optymalizacja strony?

Prowadzenie promocji w internecie często bazuje na rozwiązaniach oferowanych przez SEO, czyli na wyszukiwarkach internetowych. SEO, czyli po angielsku search engine optimization, to inaczej optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, jednak pod tą nazwą kryją się również inne działania.

SEO zmierza do tego, aby promowany serwis internetowy mógł znaleźć się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz w wyszukiwarkach internetowych, najczęściej Google. Wówczas, gdy adres strony będzie na wysokiej pozycji, będzie lepiej widoczny, a tym samym na stronę wejdzie wiele nowych osób.

Zasadniczo SEO w polskiej nomenklaturze rozdzielane jest na dwie strefy, a mianowicie na wspomnianą już optymalizację, która jest działaniem on-page, czyli realizowanym na danej stronie, a także na pozycjonowanie, które z kolei jest działaniem off-page, czyli prowadzonym poza stroną.

Optymalizacja, która najczęściej poprzedzona jest audytem strony WWW, polega na wprowadzeniu odpowiednich zmian w jej treści, kodzie i strukturze, aby strona była w rezultacie lepiej „czytana” przez roboty wyszukiwarek internetowych, a także była bardziej czytelna i funkcjonalna. Działania te włączają między innymi dobór odpowiednich tytułów stron, nagłówków, właściwe rozmieszczenie słów kluczowych, poprawę czasu ładowania strony, rozwiązanie problemu powielonej treści.

Z kolei pozycjonowanie to stały proces pozyskiwania odnośników z serwisów zewnętrznych, ponieważ to właśnie one wpływają na pozycję strony w wynikach wyszukiwania – czynność ta określona jest terminem link building, czyli linkowanie. Także prowadzone są działania w zakresie marketingu szeptanego (word of mouth marketing, inaczej buzz marketing, w skrócie WoMM) czy content marketingu (CM), czyli marketingu treści, który dotyczy pozyskiwania klientów przez publikowanie przydatnych i atrakcyjnych dla nich treści.

Z powyższych usług można korzystać w praktycznie każdej agencji interaktywnej. Także oferuje je agencja Fabryka Marketingu, która w tym zakresie posiada szerokie doświadczenie. Fabryka Marketingu oferuje ponadto innego rodzaju usługi e-marketingowe, w tym kampanie SEM, social media marketing, remarketing.

Artykuł sponsorowany

marketingbusiness.pl

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków

Zapytania dotyczące reklamy w portalu prosimy kierować za pośrednictwem naszej agencji reklamowej: 

agencja logo

Galeria