Wykorzystanie content marketingu w SEO

Promocja w internecie jest bardzo ważna dla każdej firmy. Obecnie właśnie za pomocą tego narzędzia zdecydowana większość użytkowników poszukuje poszczególnych produktów czy usług, zatem jeśli nie postaramy się o swoją obecność w tym wirtualnym świecie, to możemy stracić naprawdę wiele popularności.

W sieci można rzecz jasna reklamować się na szereg różnych sposobów. Obecnie coraz większą popularność zdobywa tak zwany content marketing, który doskonale pasuje do realiów panujących w internecie. Mówi się o nim coraz głośniej, a specjaliści od reklamowania firm w sieci poświęcają mu coraz więcej uwagi. Wszystko zatem wskazuje na to, że drzemie w nim ogromny potencjał i być może stanie się on przyszłością internetowego marketingu. Warto w takim razie zapoznać się z nim nieco bliżej już teraz. Content marketing można definiować na wiele różnych sposobów. Chyba najprostszym z nich jest określenie, że polega on na tworzeniu treści o wysokiej wartości, w których wartość reklamowa jest zamieszczona dość dyskretnie, w naturalny sposób. Przykładem takiego działania może być prowadzenie własnego bloga poświęconego branży, którą zajmuje się nasza firma. Nie musimy w każdym zamieszczanym na takim blogu poście na siłę zaznaczać, że prowadzimy taką firmę – dyskretna informacja w kilku miejscach na stronie w zupełności wystarczy. Głównym celem jest tu zbudowanie wizerunku profesjonalisty który dobrze zna się na swojej działalności. 

Content marketing jest również bardzo pomocny w tworzeniu kontaktu ze swoimi potencjalnymi klientami. Mogą oni chociażby komentować zamieszczane przez nas wpisy; odpowiadając na takie komentarze pokazujemy, że faktycznie orientujemy się w swojej branży i jesteśmy w stanie podjąć w takich dziedzinach merytoryczną dyskusję. Takie podejście jest niezwykle ważne, bowiem zdobywamy dzięki niemu spore zaufanie wśród potencjalnych klientów. Dziś ludzie coraz mniej zwracają uwagę na nachalne i niewiele mówiące im treści reklamowe, a coraz bardziej liczą na coś, co jest rzeczywiście treściwe i wartościowe.

content marketing

Przez wiele lat specjaliści od SEO nie doceniali wielkiego potencjału, jaki drzemie w content marketingu. Tymczasem tworzenie takich treści w wielkim stopniu zwiększa wartość danej witryny i sprawia, że Google patrzy na nią znacznie bardziej przychylnym okiem. Linki zamieszczane w merytorycznych artykułach wysokiej jakości są znacznie bardziej wartościowe niż te, które dotychczas umieszczało się w dużej ilości na popularnych preclach – pokazuje to, że w pozycjonowaniu coraz bardziej liczy się jakość, nie zaś ilość. Tworzenie takich specjalnych, profesjonalnych blogów jest zatem doskonałą inwestycją, która w dłuższej perspektywie przynosi mnóstwo korzyści, i to na wielu polach. Prowadzenie takich działań content marketingowych może przynieść doskonałe efekty właściwie w każdej, nawet najtrudniejszej branży. Nie ma przy tym praktycznie żadnego znaczenia to, jaką dokładnie działalnością ktoś się zajmuje – zawsze przecież można od czasu do czasu napisać o niej coś ciekawego. Czasami chodzi nawet jedynie o pisanie rzeczy nie związanych aż tak ściśle ze swoją działalnością. Jeśli ktoś prowadzi na przykład warsztat samochodowy, to propozycją dla niego będzie tutaj stworzenie bloga motoryzacyjnego. I znowu – nie trzeba pisać tam wyłącznie o naprawianiu samochodów i zagadnieniach z tym związanych, choć rzecz jasna takich treści również nie powinno zabraknąć. Blog może dotykać najróżniejszych zagadnień dotyczących motoryzacji, nowości na rynku, sportów samochodowych i tak dalej. Warunek jest tylko jeden: musi on być rzeczywiście ciekawy dla kogoś, kto zainteresowany jest tą dziedziną.

W pozycjonowaniu stron przez całe lata obowiązywała zasada, że liczy się przede wszystkim ilość, nie zaś jakość. Obecnie jednak Google ze znacznie większą uwagą podchodzi do wartości analizowanych przez siebie treści, trzeba zatem dużo bardziej się postarać, aby zdobyć w wyszukiwarce mocną pozycję.

marketingbusiness.pl

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków

Zapytania dotyczące reklamy w portalu prosimy kierować za pośrednictwem naszej agencji reklamowej: 

agencja logo

Galeria