5 sposobów na automatyzację w obsłudze klienta?

Obsługa klienta to jedna z najważniejszych składowych każdego biznesu. Nie od dziś wiadomo, że dobrze obsłużony i zadowolony klient to skarb dla każdej firmy. Niektórym przedsiębiorcom brakuje jednak czasu, aby zaoferować klientom to, co mają najlepsze. W tym przypadku warto rozważyć wprowadzenie zmian w funkcjonowaniu struktury firmy. Poznaj nasze 5 sposobów na automatyzację w obsłudze klienta!

Zanim jednak przedstawimy nasze sprawdzone sposoby na automatyzację obsługi klienta, to warto odpowiedzieć sobie na pytanie, po co właściwie wprowadzać tego typu innowacje. Badania dowiodły, iż ponad 80% użytkowników internetu potrzebuje pomocy do obsługi sklepu internetowego w czasie dokonywania zakupów przez internet. Są to bardzo powtarzalne czynności, które z powodzeniem można zautomatyzować. Unika się wówczas niezadowolenia pracowników, którzy muszą wykonywać nużące czynności. Automatyzacja to również spora oszczędność czasu, a co za tym idzie - również pieniędzy. Nie da się ukryć, iż automatyzacja w obsłudze klienta jest przyszłością, która powoli zaczyna raczkować na rynku. Warto być więc przygotowanym na nadchodzące zmiany i wykorzystać ich potencjał w maksymalnym stopniu. Sprawdź więc 5 sposobów na automatyzację w obsłudze klienta!

Automatyzacja kontaktów telefonicznych

Bardzo przydatna opcja, w momencie, gdy Twoi pracownicy codziennie podejmują kontakt telefoniczny z potencjalnymi klientami. W optymalizacji tego procesu pomoże dialer - narzędzie, które wywołuje automatycznie połączenia telefoniczne. Odpowiednio dobrany dialer potrafi podnieść efektywność pracy nawet o 100%! Jest to więc niebanalne ulepszenie, które pozwoli Twoim współpracownikom w maksymalny sposób wykorzystywać swój czas na bezpośredni kontakt z klientami. Sam dialer możesz dopasować do swoich potrzeb - w grę wchodzą takie opcje jak obsługa połączeń przychodzących i wychodzących, obsługa kampanii bez agentów. Dodatkowymi zaletami jest łatwość kontroli nad kampaniami na dużą skalę, efektywniejsze wykorzystywanie zasobów ludzkich oraz monitoring efektów w czasie rzeczywistym oraz po wykonywanych działaniach. Jedną z najpopularniejszych firm oferujących automatyzację kontaktów telefonicznych jest Systell. Pełna oferta znajduje się na stronie internetowej systell.pl.

Boty

Od pewnego czasu jest to jeden z najbardziej popularnych sposobów na automatyzację obsługi klienta. Bota można wykorzystać w różnych przestrzeniach, najczęściej jednak pojawiają się w mediach społecznościowych (prym w social mediach wiedzie oczywiście Facebook) oraz na stronach internetowych. Ich schemat działania jest prosty. Te facebookowe uruchamiają się po rozpoczęciu konwersacji przez internautę. Umieszczone na stronie - same rozpoczynają rozmowę. Co niezwykle ważne, możliwe jest ustawienie czasu, po którym bot ma wejść w konwersację. Poprawnie ustawione boty potrafią odpowiedzieć na podstawowe i najczęściej zadawane pytania, co znacząco odciąża pracowników danej firmy.

E-mailing

Kontakt z klientami jest niesamowicie ważny, o czym wie każde przedsiębiorstwo. Większość firm do dziś swoją komunikację z klientem opiera na wysyłce mailingu - nie ma w tym nic złego, o ile cały ten proces został wcześniej przemyślany i dostosowany do czasów, w których żyjemy. Dla wielu z nas nie do pomyślenia jest, że pewien czas temu wysyłka maili wykonywana była w sposób ręczny. Dziś, w czasach pędzącej automatyzacji, istnieją specjalne programy, które umożliwiają automatyczne wysyłanie wiadomości do określonych list mailingowych. Obecne rozwiązania są o tyle elastyczne, że umożliwiają dopasowania maila do odbiorcy. Z powodzeniem można więc spersonalizować wiadomość - dodać imię lub nazwisko osoby, do której wysyłamy wiadomość lub umieścić w nim inne wyróżniki. Takie podejście sprawia, że adresat maila ma przeczucie, iż wiadomość została wysłana specjalnie do niego.

Automatyzacja back office

Wbrew myśleniu wielu osób, obsługa klienta nie kończy się wraz z momentem zakończenia rozmowy. Jest wręcz przeciwnie - jest to dopiero początek i podstawa do dalszych działań. Spisywanie ustaleń czy zarządzanie otrzymanymi informacjami i zamówieniami nie jest łatwe, a w ferworze rozmowy łatwo pominąć istotne szczegóły. Warto więc zautomatyzować cały proces, aby zapewnić możliwie najlepszy poziom obsługi.

Przyjmowanie leadów

To rozwiązanie jest szczególnie przydatne w firmach, które dzień w dzień odbierają po kilkadziesiąt telefonów lub formularzy zgłoszeniowych. Taka ilość informacji może stwarzać problem zarządzania danymi. Specjalnie zaprojektowany schemat przyjmowania zgłoszeń i leadów pozwoli na maksymalne wykorzystanie pozyskanych danych, a co za tym idzie - zapewnia wyższy poziom ogólnej obsługi.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria