Identyfikacja wizualna. Sprawdź do czego jest Ci potrzebna

W dobie narastającej konkurencji nieustannie wzrasta rola tak zwanego miękkiego zarządzania organizacją. Jednym z elementów tego typu zarządzania jest właśnie tytułowa identyfikacja wizualna. Pojęcie to, jest rozumiane jako osobowość firmy, czyli te cechy które nadają naszej firmie unikalności i są w stanie wyróżnić ją na tle konkurencji. Warto też nadmienić, że identyfikacja wizualna nie jest jedynie stemplem jaki przybijamy marce, jest to bowiem (a przynajmniej powinien być) niezwykle spójny, składający się z wielu zsynchronizowanych ze sobą elementów przekaz, który trafia do klienta.

Co daje nam identyfikacja wizualna?

Poza już wcześniej wspomnianym elementem który służy nam do wyróżnienia się na tle konkurencji identyfikacja wizualna wprowadza porządek w naszej firmie. Każda organizacja w przeciągu roku publikuje całą masę komunikatów marketingowych, które bardzo często posiadają całkowicie inną treść, charakterystykę, a poza tym traktują na odmienne tematy. W takich sytuacjach odpowiednia identyfikacja wizualna spaja te wszystkie elementy, staje się niejako pomostem który łączy nasze działania. Innym przykładem sytuacji gdy Identyfikacja wizualna staje się spoiwem w naszych działaniach jest ta, w której korzystamy z usług wielu agencji marketingowych. W takim przypadku brak identyfikacji wizualnej byłby zgubny, każda z agencji w odmienny sposób tworzyłaby swój przekaz, a nasze działania wyglądałyby w oczach klienta na całkowicie niespójne i chaotyczne, co z kolei mogłoby spowodować utratę zaufania u klienta.

Projektowanie identyfikacji wizualnej to ogromna odpowiedzialność

Osoby które zawodowo zajmują się tworzeniem identyfikacji wizualnych dla firm zgodnie potwierdzają, że to niezwykle odpowiedzialna, stresująca a zarazem dostarczająca ogromnej satysfakcji praca. Skąd takie opinie i wypowiedzi? Jak już ustaliliśmy, identyfikacja wizualna jest spoiwem działań każdej z firm, jest też elementem który jest wielokrotnie powielany, często tysiące czy nawet setki tysięcy razy. Jej elementy pojawiają się na każdym slajdzie prezentacji multimedialnych, na każdej wizytówce którą wręcza nasz pracownik, na każdej broszurze czy firmowym samochodzie. Z wcześniej wspomnianą presją związaną z ogromną odpowiedzialnością w tworzeniu identyfikacji wizualnej dla firm świetnie radzą sobie pracownicy agencji meggot.pl. Ci kreatywni pracownicy jednej z poznańskich agencji marketingowych, zawsze mają głowę pełną pomysłów, jak i w pełni profesjonalnej wiedzy na temat tworzenia identyfikacji wizualnych. Ich ogromne doświadczenie i w pełni indywidualne podejście do każdego ze swoich klientów sprawia, że kreacje przez nich tworzone na długo zapadają w pamięć konsumentów.
 

Zadania identyfikacji wizualnej czyli o tym jak widzi nas klient

Wszystkie wcześniej wspomniane działania mają jeden podstawowy cel. Ich zadaniem jest wzmacnianie świadomości marki poprzez wywoływanie u konsumenta określonych emocji i skojarzeń. Identyfikacja wizualna, skupia się na wielokrotnym powielaniu pewnych elementów takich jak logo, kształty, czy kolory. Mózg człowieka bardzo łatwo przyswaja wcześniej wspomniane elementy, dzięki czemu możemy utkwić w pamięci klienta na długi czas. Co więcej, spójność i powtarzalność działań związanych z identyfikacją wizualną stawia naszą firmę w bardzo dobrym świetle, bowiem wzbudzamy tym samym u naszych odbiorców zaufanie, przez co ma on poczucie że jesteśmy mu w stanie zagwarantować stabilność, bezpieczeństwo i wysoką jakość usług. Tak więc jeżeli jeszcze nie ustaliłeś identyfikacji wizualnej dla swojej firmy, uwierz, nie masz na co czekać, ich implementacja nie tylko pozwoli Ci się wyróżnić ale w oczach klienta przejdziesz metamorfozę z amatora do profesjonalisty.

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria