Biura tłumaczeń – możliwości w automatyzacji

Biuro tłumaczeń to bardzo popularna forma działalności gospodarczej, ponieważ istnieje duże zapotrzebowanie na profesjonalne tłumaczenia. Działalność taka nie należy do najprostszych. Jak w każdej firmie, również i tutaj pojawia się mnóstwo trudności związanych z marketingiem, zarządzaniem czy pozyskiwaniem nowych klientów. Właściciele biur tłumaczeń często nie zdają sobie jednak sprawy z tego, że mogą ułatwić sobie pracę na wiele różnych sposobów. Żyjemy w erze automatyzacji, kiedy mamy dostęp do szerokiego wyboru najróżniejszych narzędzi, pozwalających na pełną optymalizację naszych działań.

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że automatyzacja w biurze tłumaczeń nie jest konieczna. Tłumaczenie tekstów wymaga myślenia i elastyczności - ktoś może stwierdzić, że komputer nie zastąpi pracy człowieka. Jest w tym dużo prawdy - wykonywanie tłumaczeń zawsze będzie należało do pracowników, ale każde biuro może korzystać z całego szeregu narzędzi, dzięki którym kierowanie taką działalnością będzie o wiele łatwiejsze. Warto dokładniej przyjrzeć się takim narzędziom, bowiem jest to fantastyczna inwestycja dla każdego, kto zajmuje się tłumaczeniami.

www.xtrf.eu

Łatwiejsze pozyskiwanie klientów

Podobnie jak każda inna firma również biuro tłumaczeń musi pracować na pozyskiwanie nowych klientów – jedynie dzięki temu jego działalność będzie miała sens. Nie jest to jednak łatwe, szczególnie biorąc pod uwagę ogromną konkurencję panującą na tym rynku. Istnieje oczywiście szereg kanałów, przez które można pozyskiwać nowe zlecenia. Wiele biur posiada swoich stałych klientów, od których przychodzą regularne zamówienia. Tacy klienci są korzystni również dlatego, że często polecają ofertę swoim znajomym. W działalności nie można jednak opierać się wyłącznie na nich. Bardzo ważne jest reklamowanie się na portalach ogłoszeniowych, gdzie pojawia się wiele zamówień. Portali jest jednak bardzo wiele, przez co bycie aktywnym na wszystkich z nich jest zbyt czasochłonne. Odpowiednie narzędzie do automatyzacji rozwiązuje ten problem. Pozwala ono na automatyczne odpowiadanie na wszystkie takie ogłoszenia i nawiązywanie wstępnego kontaktu z klientem. Dzięki niemu nowe zlecenia same zaczynają spływać do biura, bez wcześniejszego udziału jego pracowników.

automatyzacja w biurze tłumaczeń

Zarządzanie projektami

Nawet do niewielkiego biura w jednym momencie może spłynąć kilkaset zleceń. Jest to korzystne jeśli chodzi o zysk, ale zarządzanie tak dużą ilością zamówień może być bardzo trudnym zadaniem. Przede wszystkim trzeba przypisywać tłumaczy do konkretnych zleceń, stale kontrolować status ich realizacji i dbać o wiele innych rzeczy, aby wszystko było pod kontrolą. Narzędzie do automatyzacji projektów tłumaczeniowych jest tu zatem nieocenione. Użytkownicy mogą dzięki niemu korzystać ze specjalnego panelu, w którym otrzymują łatwy dostęp do wszystkich realizowanych akurat zleceń. Za jego pomocą kontroluje się, którzy tłumacze są przydzieleni do konkretnego projektu. Ułatwia to nie tylko zarządzanie realizowanymi tłumaczeniami, ale także późniejsze rozliczanie się z wykonawcami – zwłaszcza, jeśli biuro posiada wielu tłumaczy lub współpracuje z freelancerami.

Warto skorzystać!

Można zatem wymienić całe mnóstwo korzyści jakie płyną z wdrożenia we własnym biurze tego typu rozwiązań. Doskonale pokazuje to, że automatyzacja jest dziś czymś bardzo cennym i przede wszystkim tak powszechnym, że może być wykorzystywana w wielu różnych branżach. Oferty związane z takimi technologiami stają się coraz popularniejsze w Polsce, zatem nic nie stoi na przeszkodzie, aby samemu móc skorzystać z tego sposobu. Podobnie jak w przypadku każdej innej firmy, automatyzacja znacznie ułatwia zarządzanie całą działalnością biura. Jest to oczywiście pewna inwestycja, ale równocześnie można dzięki niej zaoszczędzić mnóstwo pieniędzy i przede wszystkim czasu. Jeśli zatem tylko pojawia się taka możliwość, to nie warto zwlekać – wdrożenie u siebie automatyzacji na pewno znacznie usprawni pracę całego biura!

Read more...

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria