Jak skutecznie promować swoją firmę?

Każde przedsiębiorstwo, które zaczyna swoją działalność, powinno opracować skuteczną kampanię marketingową. Reklama w prasie, radiu czy telewizji to oczywiście nie wszystko – istnieje wiele sposobów, aby pokazać się na tle konkurencji i zainteresować swoją ofertą jak największą grupę potencjalnych klientów.

Identyfikacja wizualna firmy

Pod tym pojęciem kryją się logo, wizytówka, papier firmowy, napisy na samochód, strona www czy szyld. Kluczowe znaczenie ma w tym przypadku dobry projekt oraz spójność. Wiele przedsiębiorstw dopiero rozpoczynających swoją działalność nie ma odpowiednich funduszy, aby pozwolić sobie na pełną i rozbudowaną identyfikację wizualną firmy, jednak warto zadbać o przemyślane logo, stronę internetową i wizytówkę, które będą tworzyć spójną stylistycznie całość. Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa można oczywiście uzupełniać je o kolejne elementy identyfikacji wizualnej. Dobrym pomysłem jest zatrudnienie profesjonalnego projektanta grafiki użytkowej, który będzie w stanie zaproponować coś ciekawego. Pamiętajmy, że logo ma być znakiem rozpoznawczym przedsiębiorstwa, dlatego powinno być oryginalne – korzystanie z gotowych projektów w tej sytuacji może się więc nie sprawdzić. Małe firmy często korzystają z szablonowych rozwiązań, jednak istnieje ryzyko, że wtedy nazwa i logo firmy będą trudne do zapamiętania i mało atrakcyjne.

Gdzie się reklamować?

Spot reklamowy emitowany w telewizji to duży wydatek, dlatego młodzi przedsiębiorcy decydują się częściej na kampanię marketingową prowadzoną np. w lokalnych mediach. Dobrym rozwiązaniem są też duże plakaty i bilbordy umieszczone w dobrze widocznym miejscu, dzięki którym klienci mają szansę dowiedzieć się o istnieniu marki i łatwiej ją zapamiętać. Ogromny potencjał ma też Internet oraz media społecznościowe. Właśnie dlatego coraz więcej firm zakłada blogi firmowe oraz prowadzi konta na popularnych portalach – jest to doskonały sposób, aby dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych odbiorców, a zarazem zaprezentować się jako specjalista w danej dziedzinie. Wartościowe wpisy poradnikowe czy przedstawienie nowości i ciekawostek z danej branży pozwala ponadto budować pozytywny wizerunek marki, co oczywiście wpływa na większe zainteresowanie ofertą przedsiębiorstwa.

Targi branżowe

Chociaż obecnie nieco odchodzą w zapomnienie, nie warto pomijać ich w przygotowywaniu planu marketingowego firmy. Podczas tego typu eventów można nawiązać kontakty z klientami i kontrahentami, przyjrzeć się nowościom w branży i konkurencji, a także zaprezentować oferowane przez siebie produkty i usługi. Aby udział w targach miał sens i przyniósł pozytywny efekt, konieczne jest odpowiednie przygotowanie się do całego przedsięwzięcia. Ważny jest dobry projekt całego stoiska, ulotek reklamowych czy gadżetów firmowych. Podczas planowania udziału w tego typu eventach należy przede wszystkim jasno określić najważniejszy cel, np. pozyskanie nowych klientów, zdobycie kontrahentów czy zaprezentowanie nowej oferty. W ten sposób łatwiej będzie się przygotować do całego przedsięwzięcia.

Szukasz podłóg wystawienniczych i targowych? Sprawdź ofertę BSC System

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria