Jakie informacje czytamy najczęściej?

Internet pod wieloma względami zasługuje na miano absolutnie niezwykłego narzędzia. Jego pojawienie się i wejście do powszechnego użytku otworzyło nam drogę do wielu zupełnie nowych możliwości, o jakich jeszcze kilkanaście lat temu nikomu się nawet nie śniło.

Jedną z najważniejszych możliwości internetu jest natychmiastowy dostęp do najróżniejszych wiadomości z całego świata, dotyczących różnych dziedzin. Internetowe serwisy informacyjne są obecnie bardzo zróżnicowane, zatem każdy może znaleźć wśród nich coś związanego z jego zainteresowaniami. Niedawno opublikowano ciekawe statystyki dotyczące tego, po jakie informacje – oprócz tych dotyczących najważniejszych wydarzeń dla społeczeństw i polityki – sięgamy najchętniej. Ich wyniki nie są chyba zbyt zaskakujące. Okazuje się bowiem, że mężczyźni najczęściej czytają informacje sportowe, kobiety natomiast – wiadomości i plotki dotyczące życia celebrytów.

Nie ma większego podziału na płeć jeśli chodzi o częstotliwość sięgania po najważniejsze informacje z kraju czy ze świata. Zdecydowanie częściej sięgamy jednak po wiadomości z Polski, niż ze świata. Pokazuje to, że bardziej interesuje nas nasze "własne podwórko" niż to, co dzieje się gdzieś daleko, w innych krajach. Czytamy głównie informacje dotyczące polityki i najważniejszych wydarzeń.

Jeśli chodzi o inne dziedziny, to tu zdecydowanie przoduje sport i życie gwiazd. Chętnie czytamy również o dziedzinach takich jak finanse i bankowość. Oczywiście, w kwestii tych "pobocznych" dziedzin widoczne są wyraźne różnice w płci odbiorców. Na przykład, informacje sportowe są atrakcyjne niemal dla 70% mężczyzn, ale czyta je jedynie nieco ponad 16% kobiet. Mężczyźni częściej interesują się również informacjami dotyczącymi bankowości i finansów, choć wynik wśród kobiet również nie jest tutaj zły – ponad 35%. Kobiety zdecydowanie przodują jednak w dziedzinie kultury, bowiem czytają wiadomości z tym związane częściej, niż panowie. Nie chodzi tutaj jedynie o życie celebrytów, ale również informacje dotyczące koncertów, przedstawień teatralnych, świata filmu i tym podobnych. Z takimi rzeczami stale stara się być na bieżąco ponad 10% kobiet, niż mężczyzn.

Jeśli chodzi o życie celebrytów, interesuje się nimi ponad 52% kobiet. Historie z pierwszych stron magazynów poświęconych rozrywce są niemalże stereotypowym zainteresowaniem pań; z drugiej strony, taki wynik może wydawać się niezbyt duży. Okazuje się bowiem, że druga połowa kobiet w ogóle nie interesuje się takimi rzeczami, zdecydowanie preferując nieco wyższą kulturę – chociażby wspomniane wcześniej dobre kino czy teatr. Jeśli chodzi o rozrywkę, sporo mężczyzn czyta również artykuły związane z grami komputerowymi i szeroko pojętymi nowinkami technologicznymi.

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria