Automatyzacja i Real-Time Marketing, czyli as w rękawie dobrego marketera

Skuteczny marketing który rzeczywiście przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe danej firmy powinien być przede wszystkim dynamiczny. Sytuacja na rynku i preferencje klientów mogą zmieniać się w bardzo krótkim czasie, zatem nie wolno nam oczekiwać, że coś, co sprawdza się dobrze w danym momencie za kilka miesięcy nadal będzie aktualne. Pewną odpowiedzią branży marketingowej na takie wyzwania jest real-time marketing. Zakłada on bardzo dynamiczne działania i stałe modyfikowanie swojej strategii marketingowej w taki sposób, aby w każdym momencie była ona maksymalnie dopasowana do trendów panujących na rynku.

Oczywiście, wiążą się z tym niemałe wyzwania. Konieczne jest tu przede wszystkim stałe śledzenie wszystkich zmian zachodzących w danej branży i monitorowanie preferencji użytkowników. Wymaga to bycia na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami, jakimi żyją nie tylko poszczególne rynki, ale i cały świat. Nie jest przecież żadną tajemnicą, że ważne, historyczne wydarzenia – nawet te dotyczące polityki czy społeczeństwa – mają wielki wpływ na sprzedaż wielu różnych produktów. Oczywiście, trzeba we właściwy sposób umieć wyczuć, jakie dokładnie wydarzenia są ważne dla naszych potencjalnych odbiorców. Real-time marketing w dużym stopniu polega zatem na poznaniu ludzi, do których kierujemy nasze treści. Musimy wiedzieć, co dokładnie ich interesuje i jakie tematy powinniśmy poruszać, aby zdobyć ich uwagę.

Metoda ta jest znana jako newsjacking. Specjaliści od marketingu którzy się tym zajmują muszą stale śledzić wszystkie aktualne wiadomości ze świata i przechwytywać wśród nich te, które mogą być istotne z punktu widzenia reklamy danej firmy. Oczywiście, bardzo ważna jest tutaj jak najszybsza reakcja na pojawiające się informacje. Klienci muszą widzieć, że stale trzymamy rękę na pulsie i jesteśmy bez przerwy obecni – buduje to zaufanie oraz wizerunek ludzi aktywnych, rzeczywiście zainteresowanych swoją branżą.

Takie działania siłą rzeczy wymagają sporych nakładów pracy i zaangażowania wielu osób. Nie dziwi zatem fakt, że mnóstwo firm stara się tutaj wprowadzić przynajmniej pewien stopień automatyzacji, który faktycznie znacznie to ułatwia. System marketing automation już tutaj fantastyczną propozycją. Jest to przede wszystkim niezwykle skuteczne narzędzie do stałego monitorowania wszystkich dostępnych mediów – zarówno stron informacyjnych, jak i najróżniejszych kanałów przekazywania informacji na portalach społecznościowych. System jest jednak jeszcze bardziej rozbudowany. Dzięki przygotowywaniu dokładnych raportów na temat zachowań użytkowników pozwala na określenie, jak internauci reagują na konkretne wydarzenie – czy są oni do niego nastawieni negatywnie, czy też pozytywnie. Oczywiście, pozwala to również na ocenę skuteczności naszych działań marketingowych, bowiem od razu widzimy, w jaki sposób są one odbierane przez potencjalnych klientów. Jest to niezwykle ważne, bowiem dzięki temu łatwiej jest nam określić konkretne oczekiwania i preferencje ludzi, do których kierujemy nasze treści reklamowe. Pozwala to na skuteczniejsze zoptymalizowanie swojej oferty i przygotowanie jej w taki sposób, aby odpowiadała aktualnym nastrojom panującym na rynku.

Dzięki temu systemowi znacznie łatwiej możemy również zarządzać wszystkimi kanałami, jakimi przekazujemy informacje naszym odbiorcom. Obecnie kanały takie są bardzo zróżnicowane – jeśli ktoś chce docierać do szerokiego grona osób, to lista samych tylko portali społecznościowych na których warto działać jest dość długa. Bez odpowiedniej automatyzacji, robiąc wszystko ręcznie, dość ciężko jest skoordynować swoje działania w taki sposób, aby użytkownicy wszystkich tych portali otrzymywali od nas informacje jednocześnie. System marketing automation pozwala na coś takiego i znacznie ułatwia nam tu zadanie.

Powoli mijają już czasy, w których prosta treść reklamowa przekazująca odbiorcy podstawowe informacje na temat naszej oferty w zupełności wystarczała. Dziś klienci chcą już czegoś znacznie więcej. Oczekują, aby treści jakie im serwujemy stały na faktycznie wysokim poziomie i niosły ze sobą dużą wartość. Real – time marketing jest doskonałą odpowiedzią na te oczekiwania. Przy umiejętnym wykorzystaniu go możemy pokazać naszym klientom, że nie traktujemy ich jak bezosobowe liczby w statystykach; pozwala on na znaczna spersonalizowanie przygotowywanych przez nas treści reklamowych i pokazanie, że faktycznie interesujemy się branżą, którą się zajmujemy. Aby jednak móc prowadzić takie działania faktycznie skutecznie, konieczny jest odpowiedni system pozwalający na skuteczne zarządzanie nimi. Właśnie dlatego marketing automation jest tu tak świetną propozycją. Dzięki temu narzędziu możemy zarówno dokładnie analizować dane niezbędne do określania preferencji naszych odbiorców jak i koordynować wszystkie prowadzone przez siebie działania.

 

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria