Digital Signage sposobem na wyprzedzenie konkurencji w komunikacji wizualnej

Komunikacja nigdy nie była tak prosta i skuteczna jak dzisiaj. Najnowsze technologie otwierają zupełnie nowe możliwości w dziedzinie wizualnej prezentacji treści informacyjnych i promocyjnych. Digital Signage jest tego doskonałym przykładem.

Współczesny rozwój technologii komunikacyjnych dostarcza nam szeregu nowoczesnych narzędzi, dzięki którym przekazywane komunikaty są coraz lepiej dopasowane do odbiorcy, zarówno pod względem kontekstu, jak i czasu ich prezentacji. Nowy wymiar multimedialnej dystrybucji treści, nie tylko reklamowych, ale także informacyjnych, jest możliwy za sprawą Digital Signage. Jest to komunikacja, bazująca na różnego rodzaju nośnikach cyfrowych, zintegrowanych z nowoczesnym systemem zarządzania treścią.

Jansen Display i systemy Digital Signage

Jednym z czołowych dystrybutorów i producentów wysokiej klasy materiałów POS i urządzeń przeznaczonych do cyfrowej komunikacji w przestrzeni publicznej, jest firma Jansen Display. W asortymencie dostępnej na www.jansen-display.pl producent oferuje monitory do pracy ciągłej o szerokim przekroju formatów, tablety, kioski cyfrowe oraz totemy multimedialne.

Bogata oferta firmy obejmuje tym samym szereg nowoczesnych urządzeń stworzonych z myślą o multimedialnej ekspozycji treści informacyjnych i reklamowych, zrealizowanej z wykorzystaniem wysokiej jakości sprzętu, który pozwala na stworzenie systemów komunikacji służących zarówno do promocji i realizacji kampanii reklamowych, jak i do celów czysto informacyjnych.

Jak to się zaczęło?

Digital Signage, to systemy obejmujące multimedialne nośniki informacji, które określa się również jako narrowcasting albo digital merchandising. Jest to forma zewnętrznej ekspozycji treści wizualnych, która swój początek wywodzi już z lat 80 - tych i 90 - tych XX wieku. Już wtedy w USA, w sklepach detalicznych, wykorzystywano zwykłe telewizory do promocji treści reklamowych, nagrywanych na taśmach VHS.

Prawdziwe narodziny Digital Signage miały jednak miejsce dopiero wtedy, gdy stworzone zostały płaskie ekrany przystosowane do ciągłej pracy, a do zarządzania wyświetlanymi reklamami zaczęto stosować systemy umożliwiające wielowymiarowe zarządzanie emitowanymi treściami.

Elementy systemu Digital Signage

Obecne systemy Digital Signage używane są już powszechnie w przestrzeni publicznej – sklepy, infrastruktura miejska, lotniska, dworce itp. Taka forma komunikacji, coraz częściej znajduje zastosowanie również w przedsiębiorstwach, pozwalając pracownikom na szybką wymianę informacji. Elementami Digital Signage są:

  • różnej wielkości monitory, które w zależności od potrzeb mogą być dedykowane do pracy ciągłej – w tym pracy na zewnątrz,
  • tablety montowane na specjalnych uchwytach lub stojakach,
  • platformy informacyjne z ekranami dotykowymi.

Do zarządzania emitowanymi treściami służą specjalne programy komputerowe lub aplikacje mobilne, za pomocą których można wprowadzać nowe informacje, dokonywać koniecznych zmian, czy ustalać czas i miejsce prezentacji określonych materiałów.

Systemy Digital Signage mogą być proste i obejmować kilka nośników lub niezwykle skomplikowane i obsługiwać kilkadziesiąt albo nawet kilkaset urządzeń emitujących różne treści. Przy czym w zastosowaniu stricte reklamowym systemy te mogą nie tylko promować produkty lub usługi poprzez banery i spoty reklamowe, ale także za sprawą interaktywnych ekranów umożliwiają ich wygodny zakup poprzez np. sklep online.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria