Zakupy w czasie świąt

Przed świętami w sklepach panuje ogromny tłok. Jest to doskonały czas dla handlowców i producentów. Patrząc na tę zakupową gorączkę można wyciągnąć optymistyczny wniosek, że sprzedać można praktycznie wszystko. Jednak aby tak się stało należy najpierw trochę się postradać, a mianowicie zadbać o to by artykuł wyglądał atrakcyjnie.

Czy sprzedać można wszystko?

Okazuje się, że jesteśmy jako konsumenci bardzo podatni na różnego rodzaju bodźce. Często kupujemy rzeczy, które są nam kompletnie niepotrzebne pod wpływem impulsu. W okresie przedświątecznym handlowcy i producenci robią wszystko by wzbudzić w nas potrzebę kupowania. Zewsząd dochodzą informacje, że na przykład z zakupami należy się śpieszyć, bo niedługo skończy się promocja lub zabraknie towaru w magazynie. W tej pogoni za zakupami bardzo często zapominamy o tym czy te wszystkie artykuły są nam potrzebne.

Tłumy w galeriach handlowych świadczą o tym, że zamiast spędzać czas w kręgu rodziny koncentrujemy się na kupowaniu. Warto by się zastanowić skąd wśród nas taka potrzeba kupowania? Wynika to między innymi z tego, że jesteśmy bardzo podatni na sugestię, a producenci i handlowcy potrafią to doskonale wykorzystać.

Instynkt kupowania

Każdy człowiek ma zakodowane pewne pierwotne instynkty. Nasi praprzodkowie, aby przetrwać musieli poszukiwać i polować. Obecnie nie ma takiej potrzeby jednak zamiast tego realizujemy się w trakcie zakupów. Polowanie na zwierzynę zastąpiło polowanie na okazje i nowości. Specjaliści od marketingu doskonale znają nasze potrzeby i nawyki. Potrafią wykorzystać to, że w czasie świąt kupujemy dużo chętniej, niż kiedy indziej. Wiedzą też o tym, że coraz chętniej kupujemy rzeczy, które nie są nam do niczego potrzebne.

Świąteczny marketing

Nie przez przypadek wiele produktów na czas świąt zyskuje nową oprawę graficzną. Produkcja opakowań foliowych zawierających  świąteczne wzory idzie pełną parą. Firmy dbają o to by produkty wyglądały zachęcająco, estetycznie i klimatycznie. Projektanci opakowań robią wszystko by stylistyka spełniała oczekiwania konsumentów.

W czasie świąt można sprzedać wszystko, wystarczy mieć produkt a następnie przekonać ludzi, że go potrzebują. Stworzenie zapotrzebowania nie jest oczywiście proste. Jednak dysponując odpowiednimi środkami jest jak najbardziej możliwe. Do opracowania odpowiedniego planu sprzedaży konieczne są różnego rodzaju analizy i badania rynku. By osiągnąć sukces trzeba mieć też odrobinę szczęścia.

Materiał partnera zewnętrznego

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria