Biuro wirtualne – co daje przedsiębiorcy?

Jednym z trendów ostatnich lat jest rozwój biur wirtualnych. Powód jest prosty – to rozwiązanie korzystne dla przedsiębiorców. Co konkretnie zyskują właściciele firm na
współpracy z wirtualnymi biurami?

Niższe koszty prowadzenia biznesu

Głównym powodem, dla którego popularność biur wirtualnych rośnie, są kwestie finansowe. Biuro wirtualne w Warszawie czy Wrocławiu to rozwiązanie dużo tańsze niż wynajem powierzchni biurowej. Rachunek ekonomiczny przemawia zdecydowanie na rzecz wirtualnych biur. Potwierdza to zresztą poniższe porównanie:

  • wirtualne biuro Katowice – miesięczny koszt najbardziej rozbudowanego pakietu może wynieść mniej niż 200 zł (przy podpisaniu umowy na rok),
  • za mkw. powierzchni biurowej w Katowicach trzeba zapłacić od 13,5 do 14,5 euro (min. 63 zł) – według firmy doradczej JLL.

Jak przedstawia się sytuacja w przypadku wirtualnych biur na godziny? Przykładowo biuro na godziny Wrocław lub Gdańsk można wykupić już od ok. 33 zł za godzinę.

Możliwość skorzystania z usług rachunkowych pod tym samym adresem

Biuro wirtualne to znacznie więcej niż tylko adres do rejestracji firmy czy korespondencji – to także szereg dodatkowych usług. Wśród nich wymienić trzeba prowadzenie księgowości firmy. Taka usługa cieszy się dużą popularnością, bo niewielu przedsiębiorców jest w stanie samodzielnie zajmować się kwestiami księgowości.

Wirtualne biuro Gdańsk – inne popularne usługi:

  • usługa sekretarki – przedsiębiorca może liczyć, że pracownicy wirtualnego biura będą odbierać połączenia przychodzące wraz z pozostawieniem informacji o rozmowie w specjalnym panelu,
  • odbieranie paczek – niektóre biura mogą zaproponować klientom odbiór i przechowywanie nie tylko korespondencji, ale też przesyłek,
  • przesłanie korespondencji pod wskazany przez klienta adres – w ustalonych terminach, zgodnie z zapisami umowy (np. raz w tygodniu lub na koniec miesiąca).

 Biuro wirtualne to większa prywatność

Prowadzenie działalności gospodarczej w miejscu zamieszkania to nie zawsze najlepszy pomysł. Dlaczego? Po pierwsze, przedsiębiorca musi się spodziewać, że taki adres nie zawsze będzie wzbudzał zaufanie wśród potencjalnych kontrahentów. Po drugie, to rozwiązanie odbiera poczucie prywatności – adres jest ujawniany m.in. w CEIDG.

Wybierając biuro wirtualne w Warszawie czy Wrocławiu, przedsiębiorca może uniknąć sytuacji, w której jego adres zamieszkania będzie powszechnie znany. To także dobre rozwiązanie, gdy przedsiębiorca nie posiada lokalu – wówczas może mieć problem z uzyskaniem zgody właściciela na założenie działalności w wynajmowanym mieszkaniu.

Artykuł partnera

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria