Głos ma znaczenie

A zwłaszcza jeśli mowa o reklamach radiowych, które nadal stanowią jeden ze skuteczniejszych sposobów na dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Dzisiaj odpowiemy zatem na pytanie jak przyciągnąć słuchaczy i zachęcić do skorzystania z danej usługi czy zakupu produktu poprzez radio, głos i wiele innych dodatkowych czynników.

Pomysł na reklamę

Najważniejsza jest inwencja twórcza podczas planowania i tworzenia spotu radiowego, który powinien posiadać kilka podstawowych cech zapewniających mu sukces. Przede wszystkim istotna jest historia Twojego przekazu, gdzie musisz zapoznać się z reklamami konkurencji, a także poszukać dobrej inspiracji, która będzie jednocześnie dopasowana do Twojej branży, metod działania czy innych kwestii związanych z Twoją firmą – nazwa, siedziba firmy albo jej główny nurt działania.

Zastanów się, bo być może w Twojej okolicy albo obecnie w danym czasie dzieje się coś ważnego nawet w całym kraju lub za granicą, o czym mogą wiedzieć również Twoi słuchacze. Warto to wykorzystać, o ile płynnie łączy się to z Twoją usługą bądź produktem. Zatem weź pod uwagę poniższe wskazówki:

  • Reklama powinna zaskakiwać, ciekawić, zastanowić i pozostać w pamięci słuchacza.
  • Historia powinna opierać się na dialogi i zakończyć się interesującą puentą.
  • Wykorzystuj aktualne newsy z kraju i świata.
  • Najważniejszy jest początek reklamy – musisz w ciągu maksymalnie 15 sekund zainteresować odbiorcę.

Głos odgrywa istotną rolę

Jak można zauważyć pewnie na własnym przykładzie to głos przyciąga zdecydowanie uwagę słuchacza. Powinien być na tyle rozpoznawalny lub specyficzny, aby zachęcić do słuchania i utrzymać zainteresowania odbiorców. Ważnym elementem jest tutaj dopasowanie osobno głosów męskich, damskich czy dziecięcych w zależności od branży w jakiej się reklamujesz. Podczas spotu radiowego dźwięk jest jednym środkiem, przez który możemy trafić do potencjalnych klientów, dlatego powinien być na tyle przyjazdy i miły w słuchaniu. Można to łatwo ocenić i załatwić poprzez bank głosów, który dysponuje różnymi aktorami o odmiennej tonacji, barwie głosu oraz innym akcentem. Wszystkie te cechy są bardzo istotne podczas realizowania reklamy radiowej, na którą dobrze jest mieć konkretną koncepcję, by móc poszukiwać idealnego głosu.

Bank głosów cennik raczej nie powinien Cię przerazić, gdyż użyczenie głosu lektora jest tańszą opcją niż wynajęcie aktora do zagrania w reklamie telewizyjnej. Nadal jest to bardzo wygodne, ponieważ możesz przesłuchać próbki ich głosów, a następnie zdecydować jaki będzie najlepiej odpowiadać Twojej wizji spotu radiowego.

Jaka nie może być reklama radiowa?

Chcemy także zaznaczyć, czego najlepiej unikać podczas realizowania spotu radiowego. Wiele z niżej wymienionych stwierdzeń po prostu negatywnie wpływa na zainteresowanie reklamą, a co za tym idzie również samą ofertą. Słuchacz może być nią po prostu znudzony albo całkowicie jej nie zrozumieć oraz wymazać z pamięci. Właśnie dlatego zalecamy zapoznać się z faktami, czego nie robić podczas tworzenia reklamy w radiu:

  • Nie używaj wyszukanych i formalnych form – zadbaj o prosty i potoczny język przyjemny dla ucha słuchacza.
  • Gierki intelektualne – nie warto z nimi przesadzać, by nie zmęczyć nimi słuchacza.
  • Podawanie dużej ilości informacji – zapoznaj odbiorcę z kluczowymi wiadomościami na temat Twojej firmy lub oferty, a resztę znajdzie sam.
  • Stosowanie oklepanych zwrotów – unikaj stwierdzeń „Przekonaj się sam!”, „Sprawdź naszą ofertę” czy „Zapraszamy do nas” i wymyśl coś oryginalnego, by powiedzieć to samo innymi słowami.

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria