Co zrobić gdy uszkodzimy sprzęt z wypożyczalni?

Nierzadko bywa tak, że nasze możliwości finansowe nie pozwalają na zakup potrzebnego sprzętu, z którego akurat musimy skorzystać. W takiej sytuacji, pomocną dłoń stanowi wypożyczalnia elektronarzędzi. To możliwość skorzystania z potrzebnego sprzętu, w zamian za opłatę uwzględniającą jedynie realny czas, w którym go wykorzystywaliśmy. Co jednak w sytuacji, kiedy wypożyczony sprzęt ulegnie awarii lub go uszkodzimy?

Pokusa samodzielnej naprawy

Zazwyczaj, kiedy uszkodzimy wypożyczony sprzęt, pojawia się pokusa przeprowadzenia samodzielnej naprawy, w obawie przed ewentualną koniecznością pokrycia kosztów. Czy jednak jest to korzystne posunięcie? Wypożyczalnia narzędzi dysponuje sprzętem wysokiej jakości. Są to urządzenia, które wyróżnia skomplikowana konstrukcja oraz zaawansowane rozwiązania technologiczne. Samodzielna naprawa może doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń, co z kolei przyczyni się do wygenerowania znacznie większych kosztów. Nie warto zatem ryzykować. Naprawą powinni zajmować się jedynie specjaliści.

Uszkodzenie mechaniczne czy awaria

Ogólna zasada dotycząca korzystania z wypożyczonego sprzętu, nakłada na użytkownika odpowiedzialność za uszkodzenia. Koszty naprawy zazwyczaj stoją po stronie klienta, a zapis ten jest uiszczony w umowie. Wiele firm wprowadza różnicę między awarią, a usterką mechaniczną. Większość przedsiębiorstw bez tego rozróżnienia, nakłada na klienta obowiązek poniesienia kosztów naprawy. Niektóre firmy ustalają jednak przyczynę uszkodzenia. W przypadku, kiedy specjalista orzeknie, że narzędzie uległo awarii w wyniku naturalnej eksploatacji, "starzenia się" sprzętu, który wymaga już regeneracji, odstępują od nałożenia odpowiedzialności finansowej na klienta. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja, kiedy uszkodzenie jest wynikiem niewłaściwego użytkowania urządzenia, korzystania z niego niezgodnie z jego przeznaczeniem. W takiej sytuacji kosztami zostanie obciążony klient. Kwestia uszkodzenia mechanicznego (złamanie/pękniecie, itp.) wygląda bardzo podobnie. Zawsze kosztami zostanie obłożony użytkownik.

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria