Marketing mobilny – poznaj jego potencjał

Marketing to pojęcie niezwykle szerokie, szczególnie w dzisiejszych czasach. Z łatwością można wymienić całe mnóstwo dość ogólnych rodzajów i kategorii działań marketingowych – jeśli wziąć pod uwagę to, że w każdym z tych rodzajów kryje się wiele bardziej szczegółowych terminów , możemy mieć ogólne pojęcie o tym, jak ogromna wiedza jest tutaj skrywana.

Jest to jednak coś jak najbardziej pozytywnego dla przedsiębiorców, którzy chcą zdobyć w swojej branży dużą popularność. Jeśli chodzi o sposoby na przyciąganie do siebie nowych klientów, to obecnie na pewno mamy z czego wybierać. Oczywiście, marketing stale idzie z duchem czasów, dostosowując się przede wszystkim do technologii popularnych w danym okresie.

Z tego powodu obecnie ogromnym zainteresowaniem cieszy się tak zwany marketing mobilny; raporty dotyczące jego skuteczności w przypadku wielkich korporacji są bardzo obiecujące. Jeśli ktoś chce zatem dostosować się do nowoczesnych standardów i skutecznie przyciągać do siebie klientów, to musi zapoznać się z nim nieco bliżej. Korzystanie z internetu wyłącznie za pomocą smartfona dla wielu z nas jest jeszcze nowością, ale coraz bardziej powiększa się grono osób, dla których jest to oczywistość.

Niestety, wielu przedsiębiorców nie dostrzega ogromnego potencjału jaki kryje się w tym procesie i niemalże uparcie nie chce dostosować się do wymagań, jakie niosą ze sobą nowe technologie. Przede wszystkim trzeba zdać sobie sprawę z tego, że nowoczesne smartfony – choć bardzo praktyczne i wygodne – nie są do końca dostosowane do przeglądania standardowych stron. Mamy tutaj do dyspozycji znacznie mniejszy ekran, niektóre aplikacje stosowane w przypadku komputerów osobistych zwyczajnie tutaj nie działają. Do przeglądania stron nie mamy tutaj klawiatury i myszki jak przy komputerach – wszystko odbywa się więc w nieco inny sposób. Zadaniem przedsiębiorcy który chce skutecznie reklamować się przy użyciu marketingu mobilnego jest zatem nadążenie za współczesnymi standardami i zapewnienie odpowiedniego komfortu użytkownikowi, który przegląda jego stronę za pomocą urządzeń tego typu. Na fali wzrostu popularności urządzeń mobilnych pojawił się zresztą parametr określany jako responsywność strony, który ocenia, jak dana witryna radzi sobie z nowoczesnymi standardami i w jak dużym stopniu jest "otwarta" na potrzeby współczesnego klienta.

marketing

Dzisiejszy klient oczekuje, że strona internetowa danej firmy nie będzie tylko jej wizytówką, ale również przydatnym narzędziem który pozwoli im na szybki kontakt z przedsiębiorcą. Funkcja "click-to-call" jest jedną z najchętniej wykorzystywanych i obowiązkowo powinna być dostępna w każdej rzeczywiście funkcjonalnej stronie internetowej. Skoro przegląda się ją za pomocą telefonu komórkowego, to klient od razu chce mieć możliwość szybkiego zadzwonienia do nas. Taki przycisk umieszczony na stronie jest zatem niezwykle przydatny – dzięki niemu nie trzeba nawet wpisywać naszego numeru, aby telefon automatycznie połączył klienta z firmą. Drive to Store to kolejna bardzo ważna funkcja, skierowana przede wszystkim do sklepów. Wykorzystując możliwości współczesnej technologii pozwala ona na szybkie zaproszenie klienta do zrobienia u nas zakupów – nie tylko internetowych, ale również stacjonarnych. Specjalna aplikacja wyśle zaproszenie klientowi, który znajdzie się w pobliżu placówki naszego sklepu. Możliwości są tutaj niezwykle szerokie; można między innymi przygotowywać indywidualną propozycję asortymentu przy uwzględnieniu potrzeb danego klienta.

Są to jedynie przykłady, bowiem marketing mobilny skrywa w sobie naprawdę wiele niesamowitych możliwości i funkcji. Koniecznie warto się nimi zainteresować i przynajmniej stopniowo zacząć wdrażać je we własnej firmie. Śmiało można powiedzieć, że przedsiębiorca który z nich nie korzysta nie idzie z duchem czasu i traci mnóstwo możliwości jeśli chodzi o przyciąganie do siebie nowych klientów.

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria