Jaką rolę pełnią upominki w budowaniu relacji biznesowych?

Budowa długotrwałych relacji z kontrahentami, klientami i pracownikami powinna być kluczowym celem każdej firmy. Dobre relacje automatycznie przekładają się na łatwiejszą realizację planów. Gdy chcemy, aby nasza firma postrzegana byłą jako przyjazna, otwarta, a przy tym profesjonalna, warto postawić na upominki. Nie tylko mają one bezpośredni wpływ na relacje międzyludzkie, ale również pomogą nam odnieść sukces w biznesie.

Od lat upominki biznesowe mają bardzo duże znaczenie w budowie pozytywnych kontaktów biznesowych. W związku z tym nie powinniśmy nigdy traktować ich jako dodatkowy wydatek, ale raczej jako inwestycję, która zwróci się prędzej niż myślimy. To szansa na zbudowanie przyszłościowych relacji z osobami z otocznia firmy oraz na poprawę jej wizerunku. Właśnie dlatego dzisiaj upominki chętnie wręczane są zarówno pracownikom, jak i kluczowym klientom i kontrahentom.

Prezent dla pracownika poprawi jego lojalność

Nawet niewielkie upominki dla pracowników są świadectwem, że pracodawca myśli o nich przyszłościowo i jest skupiony na budowaniu dobrych relacji. Najczęściej upominki tego rodzaju wręczane są z okazji świąt Bożego Narodzenia czy Wielkanocy, ale również mogą być przekazane na urodziny pracownika czy ważne wydarzenie w życiu firmy.

Obdarowywanie pracowników upominkami nie tylko poprawia humor, ale również jest sposobem na zwiększenie ich lojalności. Wobec tego pracownicy są wtedy mniej skłonni do zwalniania się z firmy i przechodzenia do konkurencji. Oczywiście, ważna jest tutaj również satysfakcja pracowników wynikająca z innych czynników, w tym atmosfery w pracy, zarobków, możliwości rozwoju zawodowego, ale z pewnością okresowe wręczanie upominków jest tutaj ważnym czynnikiem.

Lepsze kontakty z klientami i kontrahentami

Jak już wspomnieliśmy, wręczanie upominków pomoże też w budowaniu relacji z kontrahentami oraz z klientami. To dzisiaj bardzo ważne, gdy zależy nam na pozytywnym wizerunku. Wręczając prezenty, nie tylko sprawimy, że nasza firma będzie lepiej postrzegana, ale również podnosimy swoje szanse na pozytywne załatwienie różnorodnych spraw.

Wobec tego przekazanie upominku dla klienta czy dla kontrahenta jest również jedną z form inwestycji w firmę. Oczywiście, bardzo dużo zależy też od tego, co wręczymy. Warto pamiętać o tym, że nieodpowiednio dobrany prezent będzie mógł zniweczyć nasze starania.

Dobry prezent biznesowy, czyli jaki?

Przede wszystkim nie powinniśmy kupować upominków zbyt osobistych. Najlepiej sprawdzą się te uniwersalne, bezpieczne, które także wcale nie muszą kosztować nas bardzo dużo. Dobrym pomysłem będą gadżety firmowe, które możemy wyszukać w szerokim wyborze również w internecie. Największym powodzeniem cieszą się artykuły piśmiennicze, kalendarze, gadżety elektroniczne, na przykład pendrive.

Kapitalnym pomysłem będą też wypełnione słodkościami kosze upominkowe. Możemy zakupić je także w wersjach świątecznych. Z ciekawymi propozycjami można zapoznać się na stronie firmy Nobilia.

 

Materiał zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria