Trener personalny - zawód z przyszłością?

Trener personalny to instruktor, który pracuje indywidualnie z klientem, dobiera trening i dietę do potrzeb, możliwości, a często także ograniczeń swojego podopiecznego. Prowadzi, pomaga, kontroluje i edukuje w drodze do uzyskania pożądanej sprawności. W sposób jak najbardziej efektywny stara się uzyskać, utrzymać bądź wypracować ze swoim podopiecznym kondycję i sprawność. Co mówią specjaliści z saralando.org?

W sposób jak najbardziej efektywny stara się uzyskać, utrzymać bądź wypracować ze swoim podopiecznym kondycję i sprawność.Praca trenera personalnego często wymaga ścisłej kooperacji z lekarzem, bo z treningów indywidualnych chętnie korzystają rekonwalescenci, czy osoby o konkretnych wskazaniach medycznych. Już dawno trening face to face przestał być towarem dla wybranych – VIP-ów, celebrytów czy gwiazd. Dzisiaj swoje indywidualne zmagania z trenerem chętnie odbywają osoby świadome swoich potrzeb, chcące szybko i skutecznie zrealizować konkretny plan. Dużą grupę potencjalnych klientów stanowią ludzie robiący błyskotliwe kariery z małym zapasem czasu dla siebie, ale za to dużymi wymaganiami w stosunku do własnego wizerunku.

Sporo jest też kobiet, prowadzących dom, z małymi dziećmi, które chcą „w końcu coś ze sobą zrobić”, wrócić do sprawności, a ich czas jest niezwykle ograniczony. Coraz więcej treningów personalnych odbywanych jest z osobami, które przychodzą ze swoistą „receptą” od lekarza – proszę zrzucić parę kilogramów, dla zdrowia… MASZ SPORY WYBÓR Spektrum potrzeb klientów treningu personalnego jest nieograniczone – od „zwykłej” poprawy sprawności, przygotowania do sezonu np. narciarskiego, odchudzania, poprzez pracę z ciężarnymi, seniorami a nawet dziećmi – gdyż coraz częściej rodzice świadomie trenujący przyprowadzają swoje dzieci z problemem nadwagi. Początkujący trenerzy zwykle nie mają zbyt dużego wyboru – pracują w zakresie jaki zgłasza konkretny klient. Z biegiem czasu, wielu z nich specjalizuje się w jakiejś określonej dziedzinie i pracuje w zakresie w którym czuje się najlepiej i odnosi najlepsze rezultaty.

fitness

Niewątpliwie wpływ na specjalizację ma wcześniejsze doświadczenie trenera (na przykład w jakiejś określonej dyscyplinie sportowej) albo jego szczególne zainteresowania. Bo w tym zawodzie, jak w żadnym innym, wiedza i praktyka stanowią największy potencjał. A zadowolenie klientów ich wymierne rezultaty są najlepszą wizytówką i reklamą, która po pewnym czasie napędza się sama – aż do momentu gdy w kalendarzu brakuje już wolnych terminów… Taka sytuacja dotyczy oczywiście tych najlepszych, którzy sporo czasu i uwagi poświęcają nie tylko swojej bieżącej działalności, ale skutecznie podnoszą swoje kwalifikacje, poziom wiedzy i umiejętności. JAK ZOSTAĆ SKUTECZNYM, ROZCHWYTYWANYM TRENEREM PERSONALNYM Inwestycja finansowa nie jest duża, biorąc pod uwagę fakt, że koszt podstawowego kursu zwraca się najczęściej już w pierwszym miesiącu pracy w nowym zawodzie. Trzeba jednak pamiętać, że w pracy trenera personalnego rozwój i dokształcanie to sprawa priorytetowa, a dwa warsztaty o tej samej tematyce są zazwyczaj zupełne inne! Budżet musi zawierać pozycję „edukacja”, bo dzięki temu wartość trenera znacząco wzrasta, a jego możliwości rosną. Trzeba jednak pamiętać, że w pracy trenera personalnego rozwój i dokształcanie to sprawa priorytetowa, a dwa warsztaty o tej samej tematyce są zazwyczaj zupełne inne!

Budżet musi zawierać pozycję „edukacja”, bo dzięki temu wartość trenera znacząco wzrasta, a jego możliwości rosną.Ważne są również cechy charakteru –komunikatywność i empatia – trener musi umieć dobrze porozumieć się ze swoim podopiecznym, wczuć w jego problem, znaleźć skuteczne rozwiązanie i je zastosować. Motywować, edukować, wspierać i egzekwować – by jak najszybciej osiągnąć cel a potem postawić sobie kolejny.

 

Sprawdź więcej informacji na: akademiamistrzowtreningu.pl

marketingbusiness.pl

Portal należy do firmy:

Fusion Marketing Sp. z o.o.
os. Centrum A 4 /U3
31-923 Kraków

Zapytania dotyczące reklamy w portalu prosimy kierować za pośrednictwem naszej agencji reklamowej: 

agencja logo

Galeria