Public Relations (PR) to jeden z najważniejszych elementów w funkcjonowaniu każdej firmy. PR, skupiając się na relacjach firmy z otoczeniem, pozwala przedsiębiorstwom na tworzenie solidnej i zaufanej marki, budowanie pozytywnego wizerunku firmy, a także na osiąganie wyznaczonych celów biznesowych. Co ważne, PR firm nie obejmuje jedynie kontaktów z klientami czy mediami, ale również ze wszystkimi pracownikami danego przedsiębiorstwa – to właśnie jest podstawowym czynnikiem odróżniającym PR od marketingu. Poznajmy najważniejsze zagadnienia związane z public relations.
Wewnętrzny PR firm
Motywacja i zadowolenie pracowników, przyjazna atmosfera w pracy, integracja – to wszystko bezpośrednio przekłada się na sukces przedsiębiorstwa. Nie ulega wątpliwości, że zgrany i doceniany zespół będzie wykonywał swoje obowiązki efektywniej. Zadowoleni i zaangażowani pracownicy są jednym z najważniejszych elementów, wpływających na to, że firma jest odbierana pozytywnie przez klientów.
Z tego powodu, warto zadbać o wewnętrzny PR w firmie. Jego rolą jest przede wszystkim motywacja i integracja pracowników, sprawienie, że będą czuli się nierozłączną częścią przedsiębiorstwa. Jak sprawnie komunikować się w firmie?
-
Technika pisemna, wizualna – wśród narzędzi z tej grupy, wyróżnia się tablice ogłoszeń (np. z bieżącymi wynikami firmy), broszury, ulotki lub plakaty (np. promujące pożądane w firmie postawy), gazetki firmowe (informujące o życiu przedsiębiorstwa), mailing, intranet.
-
Spotkania bezpośrednie – „drzwi otwarte” (indywidualne, regularne spotkania kierownictwa z pracownikami), spotkania lub wyjazdy integracyjne (umożliwiają one nawiązanie swobodnych, koleżeńskich relacji pomiędzy pracownikami), konferencje i spotkania zespołu.
Zewnętrzny PR firm
Ta forma komunikacji skupia się na działaniach skierowanych na zewnątrz firm – kontakcie z klientami (oraz z potencjalnymi klientami). Sprawne, zewnętrzne public relations pozwala na budowanie zaufania i zainteresowania, a tym samym zwiększenie grona klientów firmy. PR oferuje wiele zróżnicowanych narzędzi, pozwalających na budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Aby dotrzeć do jak największego grona odbiorców i wywołać pożądany efekt, najlepiej korzystać z kilku z nich jednocześnie.
-
Reklama – nie ulega wątpliwości, że to właśnie ona jest dźwignią handlu. Obok telewizji i gazet, warto zwrócić uwagę na wciąż rosnące w siłę media społecznościowe – praktycznie każda z największych firm świata od wielu lat inwestuje w kampanie reklamowe na Facebooku czy Instagramie.
-
Organizacja eventów – wyjście do klientów pozwala im na bliższe poznanie firmy. W metodzie tej zawiera się sponsorowanie imprez i wydarzeń publicznych, ale także działalność charytatywną, pozwalającą na budowanie społecznego zaufania do firmy.
-
Identyfikacja wizualna – oznacza zespół symboli, haseł oraz zachowań, które wyróżniają markę na tle konkurencji. Spójny system wizualny pozwala nie tylko na budowanie pozytywnego wizerunku, ale także na utrwalenie firmy w pamięci klienta.
Omówione aspekty są jedynie niewielką częścią rozwiązań oferowanych przez public relations. PR firm w takich miastach jak Warszawa to trudny i rozległy obszar działalności, którego prowadzenie wymaga fachowej wiedzy i doświadczenia. Z tego względu warto powierzyć go zaufanym specjalistom – przykładem firmy, która od wielu lat realizuje strategie PR dla klientów z wielu branż, jest Consulting’n More.
Materiał zewnętrzny
Komentarze (0)