Wiele mówi się o tym, że wyszukiwarka Google promuje te strony, które są dopasowane do urządzeń mobilnych (czyli niedawne poprawki algorytmu zwane Mobile-First Index), ale też takie, gdzie znajduje się odpowiedni content. Co to takiego?
Najprościej mówiąc content to zawartość naszej strony – mówi Ula Rakowska z Agencji e-marketingowej FunkyMedia. Zaliczyć do niej można atrakcyjne teksty na blogu, opisy kategorii czy produktów, wszelkiego rodzaju dodatkowe materiały, jak zdjęcia czy elementy wideo. Contetnt to obecnie jeden z głównych czynników wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.– dodaje.
Dlaczego warto inwestować w content marketing? Podpowiada FunkyMedia
Content marketing to przede wszystkim tworzenie atrakcyjnych treści, które przydadzą się użytkownikowi. Ale nie tylko! To również publikacja i odpowiednia dystrybucja tych materiałów w sieci. Ich głównym celem jest budowanie długotrwałych relacji z czytelnikiem czy potencjalnym klientem, ale również i zaangażowanie go do zakupu lub pozostania na stronie.
Jeśli nie będziemy posiadać na swojej stronie angażujących treści – najprawdopodobniej stracimy użytkowników. Dlaczego?
Z kilku powodów. Przede wszystkim będziemy gorzej widoczni w wynikach wyszukiwania. Po drugie – warto sobie wyobrazić klienta dokonującego zakupu w naszym sklepie internetowym. Jego ścieżka zakupowa jest inna niż konsumenta w sklepie stacjonarnym. – wyraża swoją opinię Ula z FunkyMedia. Przede wszystkim, jeśli prowadzimy e-sklep, powinniśmy postawić na opisy produktów. Powinny być one rozbudowane, mówić bezpośrednio o produkcie, ale także i sposobie dostawy czy warunkach zwrotu. Jeśli klient trafi na stronę, gdzie nie znajdzie opisu tego, co chce kupić – najprawdopodobniej zacznie szukać informacji gdzieś indziej. A to też oznacza, że najpewniej nie dokona zakupu na naszej stronie – dodaje.
Jak widać, content marketing może mieć duży wpływ nie tylko na naszą widoczność w Google, ale również i na wyniki sprzedaży. Na jakie formy tych działań warto w takim razie postawić?
Na co warto postawić w ramach content marketingu?
Klienci z każdej strony są niemalże bombardowani wieloma treściami. Stąd konieczność docierania do nich innymi drogami. Dlatego content marketing stara się zaangażować odbiorców za pomocą różnych treści i materiałów. – mówi Ula Rakowska z FunkyMedia.
Jakie są najpopularniejsze obecnie formy content marketingu?
- Artykuły – zarówno ten on-site (czyli publikowane na naszej stronie), jak i off-site (czyli te, które umieszczamy np. u influencerów czy na innych portalach)
- Materiały graficzne np. infografiki czy wideo – świetny sposób, by dotrzeć do klientów, opowiedzieć o produkcie czy zaprezentować siebie
- Poradniki i raporty – bardziej rozbudowane materiały tekstowo-graficzne, które służą mają informować o pewnych kwestiach
- Wywiady – świetny sposób na budowanie pozytywnego, eksperckiego wizerunku marki
- Webinaria – szkolenia internetowe, które przeprowadzane są na żywo
Jak widać istnieje kilka sposobów, by działać w ramach content marketingu. Warto pamiętać o tym, że jego podstawowym zadaniem jest dostarczenie odbiorcom wiarygodnych, ale także i atrakcyjnych informacji związanych z naszą marką.
Materiał zewnętrzny
Komentarze (0)