Grafik czasu pracy


Grudzień, koniec roku 2019, a ten kolejny – 2020 – zbliża się wielkimi krokami. To najlepszy czas, żeby zrobić listę postanowień noworocznych – nie tylko tych prywatnych, ale i zawodowych. Jeśli czujesz, że organizacja czasu pracy w Twojej firmie mogłaby wyglądać lepiej, i że harmonogram pracy jest daleki od ideału (lub jego stworzenie zajmuje zbyt długo), to najwyższa pora wprowadzić zmiany. Dowiedz się, jak stworzyć optymalny grafik czasu pracy i nie stracić przy tym głowy oraz poznaj 3 najważniejsze korzyści, jakie dzięki niemu odnotujesz!

#1 Niższe koszty, a wyższe zyski

Jeśli podejdziesz do tematu grafiku pracy poważnie, przede wszystkim unikniesz kar od PIP i zbędnych wydatków, np. na nadgodziny. Wielu pracodawców (świadomie lub nie) ignoruje widmo nałożenia przez Państwową Inspekcję Pracy kosztownych kar finansowych. Tymczasem niewiele potrzeba, żeby przez zaniedbania w tym zakresie uszczuplić firmowy budżet nawet o 30 000 złotych. Wystarczy, że harmonogram pracy nie będzie zgodny z przepisami zwartymi w Kodeksie Pracy – na przykład, nie przydzielisz pracownikom wystarczająco dużo urlopu, zignorujesz regułę koniecznego odpoczynku albo przekroczysz dopuszczalną liczbę godzin w zmianowym systemie pracy. 

Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość: nie musisz wcale spędzać długich godzin na lekturze Kodeksu, żeby upewnić się, iż Twój grafik czasu pracy będzie w 100% zgodny z przepisami, a przy tym optymalny kosztowo. Sprawdzi to za Ciebie bezpłatny program dostępny na stronie GrafikOptymalny.pl. To narzędzie pomoże Ci zminimalizować także zbędne wydatki, np. uniknąć kosztownych nadgodzin czy rujnujących budżet zmian „na zakładkę”. Z pomocą programu unikniesz nadmiernego obsadzania grafiku, gdy nie ma wcale takiej konieczności i jednocześnie wyeliminujesz sytuacje, gdy pracy jest dużo, a pojawia się niedobór pracowników. Obsada będzie zawsze dostosowana do specyfiki branży i potrzeb Twojej firmy. Przy dobrze rozplanowanym grafiku wzrośnie efektywność i zadowolenie pracowników a co za tym idzie, obsługiwanych przez nich klientów. To z kolei przełoży się na wyższe zyski!

#2 Oszczędność czasu

Korzystając z narzędzi usprawniających tworzenie grafiku pracy, oszczędzisz nie tylko czas pracowników, ale i swój własny. Tworzenie harmonogramu przebiegnie sprawniej o min. 70%, a gdy nabierzesz wprawy i przyzwyczaisz się do pewnych ustawień, będziesz mógł generować cały grafik zaledwie jednym kliknięciem. Usprawni to zresztą także pracę działu Kadr i Płac. Program automatycznie podliczy czas pracy, nieobecności czy godziny nocne pracowników – taka zautomatyzowana ewidencja czasu pracy przełoży się na szybsze (i bezbłędne) wyliczanie pensji. Ty w tym czasie będziesz mógł skupić się na rozwoju innych aspektów swojego biznesu!

#3 Zadowolenie pracowników i klientów

Jeśli firmowy grafik czasu pracy będzie działał bez zarzutu, przełoży się to także na wrażenia i opinie pracowników, a nawet klientów. Istnieje bezpośredni związek pomiędzy harmonogramem a wizerunkiem przedsiębiorstwa. Wyższa efektywność oznacza lepszą terminowość w wykonywaniu projektów, czy szybszą obsługę klienta. Opinia szybko idzie w świat i przyciąga kolejnych chętnych do skorzystania z oferty. Z kolei pracownicy, jeśli tylko uwzględni się ich prośby grafikowe, odwdzięczają się zwykle zadowoleniem i lojalnością. Są duże szanse, że tworząc optymalny grafik pracy, unikniesz kosztownej rotacji pracowniczej i zatrzymasz u siebie pracowników na dłużej!

Grafiki czasu pracy często traktowane są po macoszemu, albo wręcz jako zło konieczne. Tymczasem, może z wyjątkiem wynagrodzeń, to one najbardziej wpływają na morale pracowników, a co za tym idzie, także ich efektywność pracy i rotację. Jeżeli do tego dodamy fakt, że dobrze ułożony grafik może obniżyć koszty pracownicze nawet o 50% (bez konieczności zwolnień i obniżania wynagrodzeń), to widać jak na dłoni, że warto potraktować je poważnie.

Materiał Partnera,

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria