Każdy przedsiębiorca doskonale wie, że o sukcesie jego firmy w dużej mierze decyduje odpowiednio przygotowana kampania reklamowa. Dobra reklama daje się zapamiętać, przedstawia produkt lub usługę w pozytywnym świetle, a przede wszystkim zachęca do skorzystania z oferty.
Podczas przygotowywania reklamy kluczowe znaczenie ma odpowiedni scenariusz. Zbyt długi spot, źle dobrani aktorzy, mało oryginalny pomysł czy nadmierne zachwalanie przedstawianego produktu lub usługi zazwyczaj mają skutek odwrotny do zamierzonego, a nawet potrafią zniechęcić klientów do konkretnej marki. Oprócz dobrej reklamy istotne znaczenie ma także jej zasięg, okoliczności, w jakich odbiorca ją ogląda oraz jakość obrazu. Właśnie dlatego warto zastanowić się nad reklamą swojej firmy w kinie.
Pozytywne skojarzenia
Osoby wybierające się na film kojarzą kino jako miejsce służące relaksowi i rozrywce. Ponieważ łączą je z pozytywnymi odczuciami, znacznie łatwiej przyswoją treści pokazywane jeszcze przed seansem. W efekcie reklamowana na dużym ekranie marka wywoła dobre skojarzenia, a przecież o to chodzi w skutecznym marketingu.
Większe skupienie na reklamie
Przedsiębiorcy bardzo często decydują się na reklamę w radiu, telewizji albo prasie. Co prawda takie media mają duży zasięg, przez co mogą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, jednak należy pamiętać, że obecne w nich kampanie marketingowe często są lekceważone. Radio co prawda często towarzyszy wielu osobom w wykonywaniu codziennych obowiązków, ale zazwyczaj stanowi swego rodzaju tło, przez co materiał reklamowy może słuchaczowi umknąć. Podobnie jest z telewizją – większość widzów przerwy w filmie traktuje jako moment na zrobienie sobie herbaty, albo w tym czasie włącza inny program. W przypadku gazet reklamy są zwyczajnie pomijane w lekturze. Nieco inaczej sytuacja wygląda w kinie, gdzie widzowie w ciemnej sali skupiają maksymalnie uwagę na komunikacie, a najwyższej jakości dźwięk i obraz działają znacznie skuteczniej niż w przypadku innych mediów. Reklama w kinie jest więc znacznie lepiej zapamiętywana niż ta zobaczona w prasie lub telewizji czy usłyszana w radiu.
Cyfryzacja
Niektóre kina są w pełni scyfryzowane, co gwarantuje nie tylko nowoczesne rozwiązania w zakresie reklamy kinowej, ale też pozwala w znacznym stopniu ograniczyć czas przygotowania spotu do emisji na dużym ekranie. Wystarczy tylko film marketingowy przetransferować do odpowiedniego formatu, aby móc wystartować z całą kampanią w ciągu zaledwie 48 godzin licząc od podjęcia takiej decyzji. Dla przedsiębiorców oznacza to niższe koszty produkcji, a tym samym stanowi niezwykle atrakcyjną ofertę.
Rzetelne dane
Podczas wybierania odpowiedniej sieci kin, w których przedsiębiorca zechce emitować swoją reklamę, istotne znacznie mają dane zbierane podczas seansów. Dzięki temu znacznie łatwiej będzie dowiedzieć się czy kampania odniosła zamierzony cel, a także poznać preferencje odbiorców i w razie potrzeby wykorzystać te informacje podczas przygotowywania kolejnych reklam.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)