Dobra strona WWW może być źródłem naprawdę niemałych dochodów. Ponadto prowadzenie takiego serwisu jest właściwie obowiązkowe dla każdego przedsiębiorcy, który tylko chce skutecznie przyciągać do siebie nowych klientów.
Nie od dzisiaj wiadomo przecież o tym, że współcześni klienci szukają wybranych usług lub towarów właśnie za pośrednictwem internetu, jeśli zatem nie będziemy korzystali z tego narzędzia, to stracimy wielu z nich. Aby jednak strona internetowa przynosiła oczekiwane efekty, musi zdobyć odpowiednio wysoką pozycję w Google – najpopularniejszej obecnie wyszukiwarce internetowej. To właśnie ona jest najważniejszym narzędziem dla większości internautów do wyszukiwania wybranych treści, jeśli zatem nasza strona nie będzie znajdowała się odpowiednio wysoko w podawanych przez nią wynikach wyszukiwania, to nigdy nie będziemy mogli liczyć na zadowalającą popularność w sieci.
Nie jest bowiem tajemnicą to, że zwykle skupiamy się jedynie na stronach znajdujących się na samym szczycie wyników – mało kto zwraca uwagę na strony z niższych pozycji. Aby osiągnąć tu sukces, potrzebne jest profesjonalne pozycjonowanie stron. Jest to obecnie bardzo popularna usługa, którą zajmują się profesjonaliści z wieloletnim doświadczeniem. Czasami wystarczy jednak samemu stosować się do kilku podstawowych zasad, aby własnoręcznie wzmocnić pozycję swojej witryny w internecie. Największą wartość każdej strony stanowi zamieszczana na niej treść, warto zatem naprawdę dobrze przyłożyć się do jej przygotowywania.
Przede wszystkim musimy dokładnie zastanowić się, co chcemy przekazać za pomocą takiej treści – powinna ona zawierać konkretne informacje, nie zaś same ogólniki. Ważne jest również to, aby taka treść była odpowiednio zoptymalizowana pod słowa kluczowe, które musimy w niej zawrzeć. Warto z góry stworzyć spis fraz i słów kluczowych, które mogą mieć wpływ na naszą pozycję w Google. Są to po prostu frazy, które użytkownicy mogą wpisywać w wyszukiwarce kiedy chcą znaleźć coś, co my mamy im do zaoferowania.
Słowa takie muszą być zamieszczone w tekście w sposób naturalny, nie na siłę; Google doskonale umie rozpoznać teksty które pisane są w sztucznie. Co więcej, pisanie tekstów jedynie po to, aby "przypodobać" się algorytmom Google może skończyć się ukaraniem ze strony wyszukiwarki. Trzeba zatem znaleźć tutaj złoty środek który pozwoli z jednej strony na dopasowanie się do wymogów wyszukiwarki, a z drugiej pisanie w sposób swobodny, bez narzucania się ze słowami kluczowymi. Aby strona i zamieszczana na niej treść była dla odbiorcy faktycznie atrakcyjna, jak najczęściej warto sięgać po przekaz multimedialny.
Wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, jak dużo treści można przekazać zwykłym obrazkiem z dołączonym do niego podpisem. Warto dobrze się przy tym postarać i nie ograniczać się wyłącznie do darmowych zdjęć czy standardowych obrazków, jakie można znaleźć w internecie. Przygotowanie dobrej grafiki wiąże się oczywiście z dodatkowymi kosztami, ale taka inwestycja jest naprawdę opłacalna – dzięki temu na znacznie dłużej zapadniemy w pamięci naszym potencjalnym odbiorcom. Bardzo ważnym narzędziem do wykorzystywania takich treści są również portale społecznościowe, na których mogą one dotrzeć do znacznie szerszego grona odbiorców. Ważne jest jednak to, aby umieszczać takie materiały na samej stronie internetowej. Google posiada specjalny algorytm mierzący, jak dużo treści multimedialnych pojawia się na witrynie. Odpowiednia ich ilość zawsze skutkuje wyższą i mocniejszą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Przez wiele lat jedną z najważniejszych rzeczy wpływających na pozycję strony w Google była ilość odnośników prowadzącej do niej, zamieszczanych na innych witrynach. Pozycjonowanie stron w dużym stopniu opierało się zatem na wymianach linków, tworzeniu licznych, mniejszych witryn z odnośnikami do tej głównej i wieloma innymi sposobami na zamieszczenie w sieci jak największej ilości odnośników. Obecnie jednak Google zmieniło nieco zasady, a takie nienaturalne "upychanie" linków w internecie nie przynosi już dobrych efektów. Również w tej kwestii najważniejsza jest obecnie naturalność i jakość, nie zaś ilość.
Spore znaczenie mają wbrew pozorom linki zamieszczane w obrębie jednej strony, odsyłające do poszczególnych jej podstron. Jeśli chcemy umieszczać więcej linków na zewnętrznych stronach to ważne jest, aby były one poświęcone tej samej tematyce co główna witryna. Linki nie mogą być upychane tam na siłę – o wiele większe znaczenie ma na przykład odnośnik zamieszczony w jednym miejscu w artykule na blogu branżowym, traktującym o produktach czy usługach którymi się zajmujemy. Również w tym przypadku potężnym narzędziem są portale społecznościowe, na których istnieje mnóstwo okazji do zamieszczania odnośników do swoich stron. Rozwiązanie to ma jeszcze tę jedną zaletę, że w tym przypadku odnośniki mogą być udostępniane dobrowolnie przez samych użytkowników takich serwisów, co jeszcze bardziej zwiększa zasięg naszej reklamy.
Wielkim błędem popełnianym przy pozyskiwaniu internautów dla swojej strony jest brak jej przystosowania do wymogów nowoczesnej technologii – przede wszystkim zamykanie się na potrzeby użytkowników smartfonów. Trzeba pamiętać, że coraz więcej ludzi korzysta z internetu głównie za pomocą tych urządzeń, a strona bez stosownych modyfikacji nie będzie do nich przystosowana. Warto więc dodać całą funkcjonalność i przygotować wersję naszej witryny na smartfony, bowiem bez tego tracimy z dnia na dzień coraz więcej użytkowników.
Komentarze (0)