Jakość projektu strony www a pozycjonowanie

Jeżeli sądzisz, ze jakość wykonania strony ma przełożenie wyłącznie na wrażenia estetyczne osób, które ją odwiedzają, mylisz się – i to bardzo. W praktyce właśnie od profesjonalnego podejścia twórców zależy także i to, na ile wygodnie Twoi kliencie nawigują po stornie oraz to, w jakim stopniu strona jest dostosowana do wymogów wyszukiwarki Google.

Struktura strony – czyli podstawy, bez których ani rusz

Każda strona powinna być wygodna w czytaniu i nawigowaniu. Treść powinna być czytelna, nagłówki wykorzystane w prawidłowy sposób, a menu wygodne w obsłudze. Choć wydaje się to oczywiste, w praktyce bywa z tym bardzo różnie.

W wielu serwisach dotarcie do kluczowych treści wymaga „przeklikania się” przez wiele kolejnych podstron. Dla użytkownika jest to nie tylko niewygodne, ale wręcz zniechęcające, więc często porzuci witrynę zanim znajdzie to, czego szuka. Podobnie jest z botami Google – co prawda są one bardziej cierpliwe i zaglądną w dalsze zakamarki serwisu, ale lepiej, by miały one do przebycia jak najkrótszą drogę. Dlaczego? Ponieważ pomaga to w przepływie „mocy” strony (tak zwane „link juice”).

Co w tym pomaga? Przede wszystkim dobrze zaprojektowana nawigacja i struktura strony, ale tez takie elementy, jak chociażby mapa XML.

Responsywność strony

Bardzo istotne jest to, aby witryna była w pełni dostosowana do wyświetlania na różnych ekranach – zarówno w przypadku laptopów i komputerów stacjonarnych, jak i smartfonów oraz tabletów. Powiedzmy to wprost, ruch z urządzeń mobilnych to już ponad połowa aktywności internetowej na świecie i wszystko wskazuje, że znaczenie mobilności będzie nadal rosnąć.

Najpopularniejszą metodą na dostosowanie strony do wyświetlania na różnych urządzeniach jest uczynienie jej responsywną, co w praktyce oznacza, ze dynamicznie dopasowuje się ona do rozdzielczości przeglądarki.

Co istotne, prawidłowe działanie witryny na urządzeniach mobilnych ma coraz większy wpływ na pozycjonowanie. Google co jakiś czas podwyższa znaczenie tego czynnika dla rankingu wyszukiwania na telefonach, obniżając pozycje stron wykazujących tylko częściową mobilność. Zauważ, że jeśli projekt witryny wykazuje tylko częściowe problemy w tym zakresie, nadal nie jest to rozwiązanie w pełni akceptowalne przez Google (choć bardziej niż całkowity brak mobilności). Z tego tez względu warto zlecać wdrożenie agencjom wyspecjalizowanym w tym temacie, np. www.stronywarszawa.pl – pozycjonowanie projektów przygotowanym przez tą firmę przebiega o tyle sprawniej, że już na starcie są one zoptymalizowane pod kątem urządzeń przenośnych.

Szybkość witryny

Coraz ważniejszym elementem parametrem technicznym strony, który wpływa na pozycjonowanie, jest szybkość, z jaką się ona wczytuje. Jeżeli posiada ona elementy opóźniające wyświetlenie całej treści, to odbije się to na pozycjach – zwłaszcza mobilnych, choć nie tylko.

Zadbaj więc o to, by witryna nie posiada nie posiadała zbyt ciężkich elementów, skryptów opóźniających pojawienie się treści (np. preloaderów) itp.

Zadbaj o treść na stronie

Wielu projektantów zapomina o tym, że Google ceni treść. Efekt jest taki, że ich projekty są bardzo estetyczne, ale nie przewidują miejsca na większe bloki tekstu, które ułatwiłyby pozycjonowanie. To błąd, którego warto uniknąć już na początkowym etapie tworzenia projektu witryny – tak, aby nie musieć ją później przebudowywać.

 

Materiał zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria