Jak sprawnie połączyć sklep stacjonarny z internetowym?

Czy prowadząc biznes polegający na sprzedaży towarów, wystarczy dobrze zarządzany sklep stacjonarny? A może obecnie każdy przedsiębiorca powinien równolegle prowadzić sprzedaż w Internecie?

Połączenie sprzedaży stacjonarnej oraz online wymaga dobrej synchronizacji i organizacji, jednak efekt udostępnienia swojego asortymentu w sieci przyniesie efekt w postaci znacznie większych zysków dla firmy. Skuteczne prowadzenie działalności w Internecie nie jest zbyt trudnym wyzwaniem, o ile posługujemy się odpowiednimi narzędziami.

Sklep internetowy lekiem na całe zło? 

Tendencja, jaką można zaobserwować w handlu, wskazuje na malejące zainteresowanie odwiedzaniem sklepów stacjonarnych przy równoczesnym wzroście liczby osób robiących regularne zakupy w sieci. Nie oznacza to jednak, że przestaliśmy zupełnie wychodzić z domu, a odbieramy jedynie paczki od kurierów. Wspomniana tendencja ma silny związek z określoną gamą produktów oraz coraz liczniejszą rzeszą młodych klientów, dla których kupowanie przez Internet jest równie naturalne co wizyta w sklepie stacjonarnym. Jak wynika z badania „E-commerce w Polsce 2019” przygotowanego przez Gemius oraz Izbę Gospodarki Elektronicznej, coraz większa liczba Polaków uważa zakupy w sieci za nieskomplikowane i wygodne, a poza tym w domu mamy do dyspozycji więcej czasu na analizę, porównanie i decyzję zakupową. Zamiast tracić czas na dojazd do sklepu stacjonarnego w godzinach jego otwarcia, wolimy w domowym zaciszu wejść na stronę internetową i do woli wybierać produkty bez względu na porę dnia czy nocy. Te argumenty wskazało aż 71% ankietowanych. Motywacją do zakupów online jest też wygodna dostawa do domu lub paczkomatu, co ceni sobie 58% badanych. Kiedy już dochodzi do finalizacji zakupów, najchętniej korzystamy z usług operatora płatności, na co decyduje się aż 66% kupujących. Argumentują to prostym, a przede wszystkim szybkim procesem rozliczenia się ze sprzedawcą. Czy zatem otwarcie sklepu internetowego przez właściciela tradycyjnej placówki jest receptą na skuteczniejszą sprzedaż? Z pewnością może być, o ile zadba on o komfort swoich klientów.

Skuteczne narzędzia do transakcji online 

Przejrzysta i intuicyjna strona internetowa, zrozumiałe opisy produktów oraz niskie ceny to wciąż nie wszystkie cechy idealnego e-commerce w oczach klientów. Równie istotnym elementem jest możliwość dokonania szybkiego i nieskomplikowanego rozliczenia zakupów. To właśnie dzięki coraz prostszym sposobom na płatności online na zakupy w sieci decyduje się więcej osób, które wcześniej sceptycznie podchodziły do tego typu operacji finansowych. Tymczasem Polacy dynamicznie stają się społeczeństwem bezgotówkowym, co sprzyja transakcjom online. Jednak aby umożliwić swoim klientom wygodne zakupy w sklepie internetowym, potrzebne są odpowiednie narzędzia. Jednym z najskuteczniejszych sposobów usprawnienia rozliczania w sieci jest skorzystanie z usług operatorów płatności, którzy szybko pomogą dostosować nasz sklep do najnowszych standardów. Przykładem może być spółka Polskie ePłatności, która znana jest z dostarczania terminali POS do sklepów stacjonarnych. Teraz jednak poszerza swoją działalność o rozwiązania płatności online, wdrażając przy tym najnowocześniejsze rozwiązania, takie jak płatności za pomocą Apple Pay, Blik, szybkie przelewy czy opcje „One Click”. Operator może zintegrować się ze znanymi systemami płatności, aby usprawnić działanie sklepu. Klient przenoszony jest na stronę operatora, a po połączeniu z bankiem automatycznie przekierowuje się go z powrotem na stronę sklepu. Oprócz klienta, zyskuje także sprzedawca, który ma lepszą kontrolę nad transakcjami. Może też poszerzyć swoją działalność o pozyskiwanie klientów z całego świata, ponieważ operator umożliwia rozliczanie się w wielu walutach. Tego typu współpraca poprawia także bezpieczeństwo transakcji, ponieważ takie firmy jak PeP wykorzystują także najnowsze metody ochrony danych użytkowników.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria