Firma w sieci – jak ją wypromować?

Założenie firmy nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Nawet, jeśli mamy innowacyjny pomysł i oferujemy towary lub usługi wysokiej jakości, nie możemy być pewni superszybkiego i spektakularnego sukcesu. Warto przede wszystkim przyjrzeć się metodom marketingu internetowego, które pozwolą na wypromowanie firmy i oferowanych przez nią usług bądź towarów w sieci. Jest na to kilka sprawdzonych sposobów, które wykonane przez specjalistów mogą pomóc w szybszym dotarciu do docelowego odbiorcy. Jakie działania pozwolą nam wypromować firmę w sieci?

Strona internetowa

Żeby zacząć myśleć o promocji firmy w sieci, trzeba zacząć od założenia dobrej strony internetowej. Należy wybrać szablon responsywny, czyli taki, który będzie „sam” dostosowywał się do urządzenia (rozdzielczości ekranu), na jakim będzie wyświetlana strona. Warto już na etapie projektowania strony dobrze jest opracować strategie jej pozycjonowania, gdyż na pozycję strony może wpłynąć treść na niej umieszczana, wykorzystane słowa kluczowe czy znaczniki użyte przy zdjęciach. Dlatego projektowanie strony internetowej najlepiej zlecić specjalistom. Więcej o stronach internetowych przeczytasz na https://www.aplanmedia.pl/.

Social media

Dobrym sposobem na dotarcie do określonej grupy klientów jest przygotowanie kanałów społecznościowych oraz kampanii sponsorowanych. Przykładem mogą być virale, które bardzo szybko docierają do wielu osób, przy niewielkich nakładach finansowych ze strony inwestora. Obecnie najpopularniejszymi portalami społecznościowymi są Facebook i Instagram. Jeżeli chcemy szukać odbiorców wśród specjalistów z określonych branż warto też założyć konta na portalach branżowych, gdyż takie działanie pozwoli na lepsze wyniki w sprzedaży usług czy towarów. Warto też pamiętać, że social media to przede wszystkim kanały służące do komunikacji z odbiorcą, a nie miejsce na nachalną reklamę.

Współpraca z influencerami

Ciekawym pomysłem na rozpromowanie firmy w sieci, a także na pokazanie towarów czy usług szerszemu gronu odbiorców jest współpraca z influencerami. Influencerem może być bloger, ale także osoba publiczna o ugruntowanej pozycji. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby rozważnie wybierać osobę, która stanie się niejako ambasadorem marki. Najlepiej wybierać takie osoby, które są związane z branżą i mają dobrą opinię. Przykładowo o usługach kosmetycznych nie powinien wypowiadać się programista czy inżynier budownictwa.

 

Artykuł partnera

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria