Przekierowania 301 i 302 - zastosowanie

Czym są przekierowania i co powodują? To proste – mimo zmiany adresu witryny, dzięki nim użytkownik zostaje odesłany do właściwej strony oraz treści, których szuka. Dodatkowo pozwalają one nie utracić odbiorców, a także sprawić, ze roboty Google odwiedzą, zaindeksują i przeskanują odpowiedni serwis.

Przekierowania URL

Podstawowe pytanie brzmi – co to takiego? Najłatwiej będzie interpretować je jako informacje dla internautów i wyszukiwarek – oraz oczywiście ich robotów – o tym, że strona została przeniesiona na inny adres. Prostą analogią stanie się w tym przypadku zmiana adresu korespondencyjnego, niezbędnego do odebrania lub nadania przesyłki. Tą przesyłką w świecie online będą oczywiście pożądane przez użytkowników treści oraz wiadomości. W internecie jednak nie ma konieczności wpisywania nowego adresu www., bowiem system sam przenosi zainteresowanych w odpowiednie miejsce. Co ważne, istnieją dwa rodzaje przekierowań.

Przekierowanie 301

Jest to komenda przekierowania „na stałe”, a więc permanentnego przeniesienia z danej strony na inną. Można śmiało powiedzieć, że jest ona najczęściej używaną w działaniach SEO. Dzięki niej również nie zachodzi obawa o utratę potencjału oraz pozycji witryny w wyszukiwarkach na dane frazy. Internauci wie również, iż wybrany przez niego serwis istnieje, ale został jedynie przeniesiony pod inny adres – na który przenosi się użytkowników niemal natychmiast. A ma to również wpływ na proces pozycjonowania i optymalizacji.

301 używa się m.in.:

  • gdy chce się zadbać o to, aby odbiorcy zostali przeniesieni do tej samej strony, bez względu na to, czy wpisuje www. czy nie
  • w sytuacji stałego przeniesienia witryny na nową domenę

Przekierowanie 302

To z kolei komenda przekierowania tymczasowego, którego nie chce się wprowadzać na zawsze. Jest jasnym sygnałem dla użytkowników, wyszukiwarek i ich robotów, iż taka zmiana jest jedynie chwilowa, nie warto się więc do niej przywiązywać. Niedługo nastąpi bowiem kolejna – a więc powrót witryny na swoje właściwe miejsce.

302 używa się m.in.:

  • na czas trwania prac moderacyjnych, prowadzonych na stronie
  • przy przebudowie podstron
  • w sklepach online – gdy istnieje oferta z produktem, który jest aktualnie niedostępny
  • gdy kończy się lub zawiesza promocję, obowiązującą sezonowo

Oba przekierowania stanowią ułatwienie nie tylko dla internautów, przeglądarek oraz robotów. To również sposób dla prowadzących daną stronę, który w prosty sposób pozwala dokonywać prac nad rozbudową serwisu lub zmianę jego adresu – bez obawy, że utraci się jego moc, potencjał i pozycję w wyszukiwarce  – a więc kwestie, na które trzeba pracować naprawdę długo. Jeśli zachodzi potrzeba nie tylko pozycjonowania, ale i wprowadzania tego typu zmian, warto skontaktować się ze specjalistami z firmy  Alte Media https://www.altemedia.pl/audyt-i-optymalizacja-stron. Wsparcie ekspertów z dziedziny pozycjonowania okażą się niezbędne!

 

Materiał zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria