Marketing afiliacyjny, na którym bazują programy partnerskie, jest obecnie bardzo często wykorzystywany w internecie. Na czym dokładnie polegają programy partnerskie i dlaczego warto z nich korzystać?
Programy partnerskie są już w sieci codziennością i z pewnością każdy z nas spotkał się już z nimi niejednokrotnie. Spotykane są przede wszystkim na blogach internetowych, ale również można zobaczyć je na forach i innych stronach WWW. Afiliacja, która oznacza powiązanie, kontakt czy przyjęcie do grupy, w kontekście marketingu tłumaczy się na prowadzenie działań promocyjnych w sieci partnerów, czyli sieci afiliacyjnej.
W sieci afiliacyjnej działają następujące podmioty:
- właściciel sieci afiliacyjnej – provider, firma, która dysponuje systemem do organizacji programów partnerskich
- reklamodawca – jest to firma, która chce promować się przez programy partnerskie, przekazuje partnerom produkty czy usługi w celu ich prezentacji, a także wypłaca partnerom wynagrodzenie
- partner – właściciel strony internetowej, który znajduje się w sieci afiliacyjnej i za jej pośrednictwem prezentuje ofertę reklamodawcy
- klient – osoba korzystająca ze strony partnera, która może skorzystać z reklamy
Najczęściej reklama w programach partnerskich prezentowana jest poprzez boksy z grafiką umieszczane na marginesach strony lub też poprzez umieszczanie linków w treści. Klient, który kliknie w reklamę, przenosi się na stronę reklamodawcy, natomiast partner sieci afiliacyjnej otrzymuje za taką akcję wynagrodzenie – wobec tego afiliacja pozwala na zarobienie sporej sumy, gdy zachęci się internautów do wykonania danej akcji, na przykład kliknięcia w link.
Zatem programy partnerskie to obecnie popularna, często używana metoda promocji, która niesie ze sobą korzyści zarówno dla reklamodawcy, jak i dla partnera. Więcej informacji dotyczących działania i prowadzenia programów tego rodzaju znaleźć można na portalu internetowym AdNext.pl, który porusza tematy dotyczące w e-marketingu i nowych technologii. AdNext.pl to nieocenione źródło wartościowych informacji dla każdego, kto chce promować się w internecie jeszcze skuteczniej.
Materiał partnera
Komentarze (0)