Marketing jest stary jak świat – ślady pierwszych reklam znajdziemy już w starożytności. Ale metody przekonywania klientów idą z duchem czasu. Sięgamy po coraz to nowe środki wyrazu, by przyciągnąć uwagę i wyróżnić się na tle konkurencji. Co jest skuteczne we współczesnym marketingu?
Narzędzia marketingowe zmieniły się na przestrzeni ostatnich lat, i to bardzo. Przede wszystkim za sprawą nowoczesnych technologii. To one pozwalają jeszcze lepiej dopasować się do potrzeb docelowej grupy klientów. Ale nie tylko technologie wchodzą w grę. Liczy się również świadome budowanie marki.
Spójna identyfikacja wizualna to podstawa
Gdy pomyślisz o najbardziej prestiżowych markach na świecie, zauważysz, że z łatwością jesteś w stanie wyobrazić sobie ich logotyp, kolorystykę czy „klimat”. To właśnie sekret udanego budowania spójnego wizerunku. Składają się na niego zarówno najważniejsze elementy takie jak: logo, krój stosowanych czcionek czy flagowe kolory. Ale liczą się także detale, a więc przełożenie idei na praktykę. Każdy element komunikacji wizualnej – od ulotki, strony internetowej, zdjęcia w tle na fanpage’u, aż po design witryny sklepowej czy stoiska sprzedażowego musi przekazywać jeden, dokładnie ten sam, komunikat. Jeśli chcesz budować nowoczesną, ambitną markę, która wzbudza zaufanie klienta (a to ono przełoży się na sprzedaż) – zadbaj o spójność. Na tym jednym systemie wartości i identyfikacji wizualnej buduj cały marketing. To absolutna podstawa.
Social media i promocja w sieci
Internet podbił serca konsumentów już kilkanaście lat temu. Ale dziś już niewiele dają bijące po oczach banery reklamowe, linki sponsorowane czy nachalna promocja zamknięta na interakcję. Zamiast obiecywać klientom, jakie świetne są Twoje produkty, po prostu z nimi rozmawiaj. Postaw na otwartą dyskusję na fanpage’u, zainwestuj w merytorycznego bloga, który będzie źródłem wiedzy i przedstawi Cię jako eksperta w branży oraz pozwól przetestować swoje produkty „wpływowym osobistościom” – np. blogerom czy vlogerom. Jeśli nie boisz się weryfikacji jakości oferowanych rozwiązań – możesz tylko na tym zyskać, promując się naturalnie.
Nowoczesna sprzedaż
Takie podejście oznacza zmianę podejścia do klienta. Nie tylko, gdy chodzi o jego obsługę – choć ta jest kluczowa i musi być oparta na doradztwie, a nie perswazji. Ważne jest również, by Twój sklep, a nawet niewielka wyspa sprzedażowa w centrum handlowym była miejscem, które zachęca do interakcji. Atrakcyjna i inspirująca witryna sklepowa, która kusi nie tylko etykietami z niskimi cenami, ale i designem, podświetlana reklama, która wyróżnia Cię z daleka, interaktywny POS, świadczący o Twojej innowacyjności czy meble sklepowe oddające klimat marki – to wszystko składa się na atrakcyjny, świeży wizerunek. Wystarczy spojrzeć np. na stoiska handlowe firmy Canvas, by przekonać się, jak działa tutaj nowoczesna psychologia sprzedaży.
Nowoczesny marketing to przede wszystkim spójny, atrakcyjny wizerunek i bardziej naturalny, partnerski sposób komunikowania się z klientami. Spróbuj wprowadzić te rozwiązania do swojej strategii – bez względu na branżę, w której działasz, a zobaczysz efekty.
Materiał partnera zewnętrznego
Komentarze (0)