Tniemy koszty rekrutacji

Nie ulega wątpliwości, że o jakości firmy świadczą jej pracownicy. To oni sprawiają, że organizacja notuje dobre wyniki, a klienci są zadowoleni z jakości usług. Nie zawsze jednak łatwo znaleźć taką osobę. Co więc zrobić, by to się udało? Jak szukać pracownika, który będzie wartością dodaną dla naszej firmy?

Pracownik - najważniejsze ogniwo

Jak wspomnieliśmy we wstępie, dobrze dobrana kadra pracownicza to wartość, której nie można przecenić. To twarz każdej firmy, a ta może być przyjazna, zorganizowana, nastawiona na efektywność lub wręcz przeciwnie - odstraszająca klientów, niekompetentna, negatywnie oddziałująca na interesy organizacji.

Jeśli to zlekceważymy i nie będziemy zwracać uwagi na dobór osób, możemy wiele stracić. Klienci się odwrócą, nie będą korzystać z naszych usług, a interes, w który tak wiele zainwestowaliśmy, powoli zacznie dogorywać. By do tego nie dopuścić, musimy zrobić wszystko, by na każdym stanowisku pracy zatrudniony był kompetentny pracownik.

Kosztowne procesy rekrutacji

Pracownika można szukać na różne sposoby, a najczęściej zajmują się tym działy rekrutacji. To jednak generuje dodatkowe koszty, a wiele firm nie może sobie na to pozwolić. Często są to bowiem małe podmioty, które do minimum muszą ograniczyć wydatki. Tak samo nie opłaca się zatrudniać zewnętrznej firmy, która będzie dla nas poszukiwać odpowiednich - kompetentnych do wykonywania wyznaczonych zadań - pracowników. Na szczęście nie jesteśmy skazani na te rozwiązania, bo od kiedy znakomita większość z nas ma dostęp do internetu, poszukiwanie pracowników stało się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Co mamy na myśli?

Można prościej - szybko i bezpłatnie

Doskonałym przykładem jest www.jober.pl, czyli miejsce, w którym każdy pracodawca może zamieścić całkowicie bezpłatnie nowe oferty pracy. To najlepszy sposób, by znaleźć człowieka, którego szukamy. Takie ogłoszenia docierają do wielu osób, bo dzisiaj właśnie w ten sposób poszukuje się pracy. Dzięki temu łatwiej o idealną kandydaturę.

Serwis oferuje dużo udogodnień, między innymi wyróżnianie ofert, aby były bardziej widoczne, a przez to częściej odwiedzane. Co więcej, oferty dodane na Jober.pl pojawiają się też w innych wyszukiwarkach pracy, jak Indeed, Amundio czy Trovit. Opublikowane więc ogłoszenie będzie widoczne dla większej liczby osób. Jednocześnie serwis zapewnia również łatwość znalezienia pracowników, którzy starają się o zatrudnienie za granicą. Jober gwarantuje rozbudowaną bazę danych poszczególnych kandydatów, do których można dotrzeć mailingiem, co znacząco zwiększa szansę, że znajdziemy idealnego na dane stanowisko pracownika. Jak wspomnieliśmy, publikowanie ofert jest bezpłatne, ale pamiętajmy, że muszą być one unikalne, czyli nie możemy dodawać tych samych ofert wielokrotnie.

Jeśli jesteśmy na etapie poszukiwania pracowników, powinniśmy zainteresować się omawianym serwisem. A nawet jak nie, to zawsze warto trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, że w razie czego łatwo znaleźć osobę, która będzie perfekcyjnie pasować do naszej firmowej układanki.

 

Materiał zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria