Prowadzenie Fanpage na Facebooku – dlaczego warto?

Niezmiennie od lat, Facebook to jeden z najczęściej odwiedzanych serwisów społecznościowych na świecie. Jednak to tylko jeden z powodów, dla którego warto reklamować się na Facebooku. Zobacz inne oraz sprawdź, gdzie trudnej sztuki zarządzania profilem firmowym można się nauczyć.

Facebook – dlaczego warto?

Facebook, mimo nieco słabszej w ostatnim czasie dynamiki przyrostu nowych użytkowników i mocnej konkurencji, wciąż pozostaje jednym z trzech najczęściej odwiedzanych serwisów społecznościowych. Jeśli spojrzeć na statystyki innych platform społecznościowych, to 2 mld użytkowników na całym świecie i 18 mln w Polsce czyni go wręcz bezkonkurencyjnym w tym obszarze. Większość użytkowników spędza dziennie co najmniej 30 minut w portalu. Jednak duża popularność to nie jedyny argument przemawiający aktualnie za prowadzeniem komunikacji marketingowej w tym serwisie. Inne to:

  • Niski próg wejścia – wystarczy 20 zł dziennie, aby w kilka miesięcy zbudować stabilne źródło klientów.
  • Duży zwrot z inwestycji (według ekspertów z SocialElite średni koszt pozyskania jednego klienta na Facebooku zaczyna się od 3-8 zł).
  • Wszechstronność – Facebook działa dla 90% biznesów (B2B i B2C).
  • Social commerce – Facebook doskonale sprawdza się, jako dodatkowy kanał sprzedaży, zarówno dla tanich, jak i ekskluzywnych produktów.
  • Wiarygodność – profil na Facebooku to swego rodzaju globalna wizytówka wiarygodności, a ludzie lubią kupować od firm pewnych i sprawdzonych, które są aktywne w tym obszarze Internetu.

Facebook – remedium na problemy

Działający od 2004 roku serwis stanowi skuteczny kanał komunikacji marketingowej. To jedno z najważniejszych narzędzi w arsenale marketingu online z pomocą, którego można rozwiązać wiele problemów, a przez to wnieść biznes na wyższy poziom rozwoju. Początkujący przedsiębiorcy nierzadko uskarżają się na brak klientów wynikający ze słabej rozpoznawalności marki w sieci. Dzięki firmowemu profilowi można zwiększyć świadomość marki wśród użytkowników, sprawić, że marka będzie spontanicznie  rozpoznawana i zapamiętywana. Już po kilku tygodniach aktywnej działalności można spodziewać się napływu nowych klientów. Jednak Facebook, to nie tylko maszyna do generowania klientów, to także instrument pozwalający nawiązać dialog z grupą docelową czy poprawić obsługę posprzedażową klienta.

Prowadzenie Fanpage na Facebooku – szkolenia

I choć Facebook towarzyszy nam już od kilkunastu lat, to wciąż poprawne prowadzenie firmowego profilu na Facebooku sprawia przedsiębiorcom wiele trudności. Wynika to z faktu, że serwis nieustannie się zmienia, to co było modne wczoraj, dzisiaj jest już passe. Chcąc być na bieżąco ze wszystkimi niuansami działalności na Facebooku, warto skorzystać z profesjonalnego szkolenia. Te odbywają się nie tylko w sieci, ale także w realnej rzeczywistości. Takie seminarium to najlepszy sposób na pozyskanie wiedzy teoretycznej i praktycznej, niezbędnej w codziennej działalności. Na kursie można się nauczyć, nie tylko jak stworzyć firmowy profil, ale także jak nim sprawnie zarządzać i tworzyć treści, które będą chcieli potem rozpowszechniać użytkownicy. Eksperci prowadzący szkolenia, to ludzie, którzy znają Facebooka nie tylko z książek, ale praktycznej działalności. Wielu z nich prowadzi swoje biznesy i wie jak zarabiać na Facebooku i jak tworzyć reklamy, dzięki którym można zwiększyć sprzedaż.

Podsumowanie

Założenie profilu na Facebooku oraz udział w szkoleniu pokazującym, jak nim zarządzać to inwestycja w przyszłość firmy. Jeśli chcesz utrzymać się na rynku i dorównać kroku konkurencji, nie możesz zignorować Facebooka.

Artykuł zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria