Jak najłatwiej założyć stronę internetową?

Do założenia własnej strony internetowej nie jest potrzebna specjalistyczna wiedza, wystarczą absolutne podstawy związane z korzystaniem z internetu. Najpierw należy jedynie określić swoje oczekiwania odnośnie do strony WWW i ocenić, czy lepsza będzie strona z kreatora stron WWW, czy może serwis oparty na systemie CMS. Jak założyć stronę i czego to wymaga?

System CMS czy kreator stron WWW?

System CMS to aplikacja, która umożliwia prowadzenie własnej strony w prosty sposób. Daje ona duże możliwości dodawania treści, grafiki i szeregu przeróżnych rozwiązań. Poznanie zasad obsługi nie wymaga wiele czasu, chociaż wszystko zależy od tego, na jaki CMS się zdecydujemy. Dla kogo takie rozwiązanie będzie optymalne? Na pewno dla chcących prowadzić bloga, forum, sklep czy portal tematyczny. Natomiast kreator sprawdzi się doskonale w przypadku wizytówek firm i serwisów, które nie są bardzo często aktualizowane. Jak działa taki kreator stron WWW? Można to sprawdzić np. w Az.pl, gdzie w zależności od pakietu klienci mają do wyboru nawet 142 szablony i do dyspozycji do 100 GB powierzchni. W przypadku kreatora w cenie usługi mamy już hosting, darmową subdomenę, a nawet darmową domenę, tak więc wszystko otrzymujemy w ramach jednej usługi.

Wybieram kreator stron WWW

Opcja założenia strony z użyciem kreatora jest najłatwiejsza. Należy wybrać ofertę, z której skorzystamy, i przejść do konfiguracji strony. W przypadku kreatorów wszystkie kolejne kroki są dokładnie opisane, nie pojawia się specjalistyczne słownictwo, a otrzymamy stronę dopasowaną do urządzeń mobilnych. Jak wspomnieliśmy, w ramach tej oferty otrzymujemy od razu powierzchnię serwerową, subdomenę i ewentualnie domenę. Oczywiście zakładamy korzystanie z oferty kompleksowej, a nie wyłącznie używanie danego szablonu za opłatą.

Wybieram stronę z systemem CMS

Opcja z wykorzystaniem systemu CMS jest zdecydowanie trudniejsza, ale w dalszym ciągu bardzo łatwa. Pierwsze kroki, jakie należy podjąć, to:

  • Wybór oferty hostingu – koniecznie niech to będzie firma, która zapewnia autoinstalator systemów CMS. Dzięki temu będziemy mogli uruchomić stronę dosłownie kilkoma kliknięciami myszy. Ważne są również cena, ilość transferu do wykorzystania czy ograniczenia. Warto brać pod uwagę wyłącznie usługi hostingowe, które pozwalają skorzystać z darmowego okresu testowego.
  • Wybór domeny – zapewne hosting umożliwi korzystanie z adresu w postaci subdomeny, tzn. otrzymamy do dyspozycji adres: naszanazwa.nazwahostingu.pl. Oczywiście lepiej zdecydować się na własną domenę. Jej rejestracja może być nawet całkowicie darmowa, ale w takiej sytuacji zwracajmy uwagę na ceny przedłużenia, czyli generalnie koszt korzystania przez 2 lata.

Jeśli mamy już hosting i domenę, to możemy przejść do instalacji strony WWW. Cały proces jest bardzo prosty. Kluczowym krokiem będzie wybór odpowiedniego systemu w zależności od naszych potrzeb. Jeśli zamierzamy uruchomić:

  • Forum – możemy wybrać m.in. phpBB, MyBB czy XMB forum.
  • Serwis informacyjny czy stronę wizytówkę firmy – trzy najpopularniejsze systemy, które sprawdzą się w tym przypadku, to Wordpress, Drupal i Joomla. Zdecydowanym liderem jest Wordpress – korzysta z niego więcej niż połowa wszystkich stron na świecie opierających swoje działanie na system CMS.
  • Sklep internetowy – Magento, PrestaShop czy Zen Cart.

Powyżej wskazaliśmy jedynie wybrane, popularne aplikacje, wykorzystywane przez wielu użytkowników. Po wyborze aplikacji należy już tylko wskazać domenę/folder, gdzie ma zostać ona zainstalowana, i podać podstawowe informacje. Będą to na pewno dane do logowania do panelu administracyjnego czy tytuł strony. Instalacja to dosłownie chwila. Po niej można już dopasowywać stronę do swoich oczekiwań.

Kreator stron WWW czy system CMS?

Oba ze sposobów zakładania strony WWW są bardzo proste, ale najłatwiej tego dokonać za pomocą kreatora. Z drugiej strony kreator nie sprawdzi się w każdym przypadku. Tutaj każdy przy wyborze rozwiązania musi wziąć pod uwagę swoje oczekiwania i wiedzę.

 

Artykuł zewnętrzny

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria