Audytor wewnętrzny IFS – jakie korzyści daje firmom?

Otwarcie rynków umożliwia przedsiębiorcom sprzedaż swoich produktów do różnych krajów. Daje to nieograniczone pole do rozwoju, ale również stwarza wiele zagrożeń, które są niwelowane przez stosowanie odpowiednich norm. Audytor wewnętrzny IFS pełni ważną funkcję w firmach wytwarzających produkty spożywcze i to dzięki jego pracy możliwy jest efektywniejszy eksport towarów.

System IFS i BRC  

Standard żywności IFS początkowo zapewniał przemysłowi spożywczemu jasne normy dla sprzedaży detalicznej na terenie Europy. Obecnie składa się z całej serii założeń, które mogą być stosowane do wszystkich sektorów w branży żywieniowej. 

Standard koncentruje się na dostawcach na wszystkich poziomach zaangażowanych w przetwarzanie żywności – od rolników po sklepy. Wymagania są ściśle związane z systemami jakości (DIN EN ISO 9001/22000) oraz koncepcją HACCP i obejmują elementy szczegółowych specyfikacji związanych z: 

  • zarządzaniem jakością, 
  • zarządzanie personelem, 
  • dbaniem o bezpieczeństwo, 
  • higieną pracy, 
  • rozwojem technologii. 

Najważniejsze europejskie firmy detaliczne wymagają certyfikacji IFS dla dostawców w ramach swojego łańcucha produkcyjnego. Audytor wewnętrzny IFS jest więc niezwykle ważnym stanowiskiem w wielu przedsiębiorstwach. Osoby zainteresowane takim kursem znajdą więcej informacji na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/tematy-szkolen/zywnosc/audytor-wewnetrzny-ifsbrc/

Głównym istotnym celem standardu BRC jest ciągła ocena wszystkich firm spożywczych, które dostarczają lub zamierzają zaopatrywać sklepy markowymi produktami. Dużą uwagę poświęca się tu dokładniejszemu monitorowaniu naturalnych zagrożeń i alergenów. Istnieje również możliwość połączenia systemu BRC z innymi standardami zarządzania jakością i systemami bezpieczeństwa żywności takimi jak np. ISO 9001:2008, ISO 22000:2005. 

Jakie korzyści daje audytor wewnętrzny IFS i BRC? 

Audytor wewnętrzny IFS i BRC zapewnia firmie: 

  • konkurencyjność, 
  • nowe partnerstwa ze sklepami, które wymagają od swoich dostawców certyfikacji w systemie IFS, 
  • nowe możliwości na rynku (eksport), 
  • zgodność z wymogami prawnymi i regulacyjnymi, 
  • zintegrowane zarządzanie systemem jakości żywności. 

Artykuł zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria