Jak wypromować sklep internetowy?

Założenie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach kaszka z mleczkiem. Bez trudu można znaleźć osoby, które za niewielkie pieniądze postawią sklep od zera albo też skorzystać z gotowych sklepów w rozwiązaniu SaaS. Wystarczy tylko mieć dobry pomysł, prawda? Niestety, nie. Żyjemy w czasach, gdy wiekszość próbuje swoich sił w biznesie, a sklep intenetowy jest przecież najprostszym pomysłem na sprawdzenie w tym własnych sił. Jednak oprócz pomysłu potrzebna jest też dobrze przemyślana strategia i dobrze opracowany lejek konwersji. Reklama jest niezbędna, bo żaden sklep - nawet ten z najlepszą obsługą, nie będzie sprzedawał jeśli nikt nie będzie o nim wiedział. I tu pojawia się pytanie -  jak reklamować sklep internetowy?

Pozycjonowanie strony 

Podstawą jest dobre pozycjonowanie strony sklepu. To właśnie ono sprawia, że strona jest wyświetlana wysoko w wynikach organicznych, czyli bezpłatnych. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich, którzy na poważnie myślą o swoim sklepie. Pozycjonowanie sklepu zawiera optymalizację strony, budowanie ratingu strony poprzez realizację linkbuildingu, czy realizacja content marketingu.

Social media i influencerzy

Obecnie ciężko jest sobie wyobrazić obecność w internecie bez obecności w mediach społecznościowych. Można w nich walczyć o uwagę odbiorców samodzielnie, ale można też wykorzystać do jej przykucia osoby, które w internecie są znane i lubiane. W pozyskaniu współprac blogerskich i współprac z influencerami z pewnością pomoże agencja social media / agencja blogger relations. W mediach społecznościowych najlepiej jest prowadzić działania organiczne oraz płatne. To oczywiście wymaga czasu i przemyślanej strategii, a także wiedzy z zakresu zarządzania managerem reklam.

Kampanie reklamowe

Warto też zadbać o płatną reklamę w GoogleAds. Dobrze przygotowana kampania może poprawić wyniki sprzedażowe sklepu w dość krótkim czasie. Jeśli jednak nie jest opracowywana przez fachowców, to może też okazać się fiaskiem bez żadnych zwrotów z inwestycji. GoogleAds dociera do klientów dokładnie w tym momencie, w którym szukają informacji na dany temat. Twoim zadaniem jest zaproponowanie im takiego rozwiązania, które zachęci ich do odwiedzenia Twojego sklepu oraz do dokonania zakupu.  

Programy partnerskie 

To nawiązywanie więzi z różnymi blogami lub konkretnymi osobami. W zamian za polecenia Twojego sklepu dostają oni określoną prowizję. Za każde zakupy dokonane z polecenia influencera / wydawcy wypłacamy określoną kwotę wynagrodzenia za wygenerowaną sprzedaż.

Marketing automation 

W Polsce nie jest jeszcze tak popularne jak na świecie. Marketing automation to narzędzia, które śledzą zachowania Twoich potencjalnych klientów. Umożliwia też personalizowanie kampanii reklamowych w wielu kanałach równocześnie. To zadanie dla specjalisty, laik prawdopodobnie będzie miał z nim ogromny problem. Lepiej, więc korzystać z pomocy agencji marketingowej.

Agencja marketingowa

Chcąc wypromować sklep internetowy warto korzystać z pomocy wyspecjalizowanych agencji. Współpracę z nimi można nawiązać online lub stacjonarnie. Najlepiej jest jednak znaleźć ofertę agencji marketingowej w internecie, dokładnie ją przeczytać i dopiero, jeśli uznamy ją za interesującą - umówić się na rozmowę. Możliwość odbycia jej na żywo nie jest warunkiem koniecznym. Równie dobrze można umówić się na rozmowę za pośrednictwem komunikatorów z możliwością przekazu obrazów. Agencja marketingowa Warszawa taka jak Keep Going Group obsługuje firmy z całej Polski. Zapomnij o problemach z marketingiem i oddaj kompleksową reklamę w ręce specjalistów już dziś! Pracuj skutecznie, a nie ciężko!

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria