Jak poprawnie wybrać grupę docelową przy kampanii marketingowej?

Prowadząc firmę, każdy z nas chce osiągać jak najwyższe przychody. Bardzo często zapominamy o kosztach, które wydają się nam nieważne. De facto są one dla nas bardzo istotne; niestety, ale jeśli chcemy zaistnieć w internecie i stać się potencjalnym dostawcą musimy wdrożyć kampanie marketingową.

Obecnie możemy decydować o dużej ilości czynników jak: miejsce zamieszkania, płeć, wiek, wykształcenie czy zainteresowania. Prowadząc sklep z produktami wegetariańskimi, jest mało korzystne wysyłanie oferty do mięsożercy (na zajrzenie do sklepu prawdopodobnie skusi się 1 na 1000). By uniknąć komplikacji i zmarnowanych pieniędzy na reklamie, powinniśmy określać grupy docelowe naszych kampanii, ale również kanały dystrybucji. Skąd powinniśmy wziąć naszą grupę docelową? Oczywiście z wszelkiego rodzaju statystyk czy naszych własnych doświadczeń. Warto skorzystać z baz danych GA, którzy udostępniają swoje raporty, własnych statystyk strony internetowej czy podpatrzeć co się dzieje u konkurencji. Kolejną propozycją jest analizowanie wiadomości na forach tematycznych pod względem wieku, płci i częstotliwości odpowiedzi na komentarze. Niezależnie od formy, powinniśmy mieć na uwadze regularność naszych działań. W innym wypadku nie osiągniemy widocznych efektów kształtujących nasz marketing.

Czasem jednak sami nie mamy głowy do takich działań i możemy poszukać usługobiorcy, który wykona powyższe czynności za nas. Firma assay.pl oferuje szereg usług marketingowych. Do najciekawszych należy strategia marketingowa i doradztwo marketingowe. Owe usługi polegają na polepszeniu kondycji firmy, opracowaniu nowych rozwiązań administracyjnych, sprzedażowych czy szkoleniowych dla pracowników, nakreślenie strategii rozwoju oraz wskazanie najważniejszych błędów. Fachowcy wesprą cię swoją wiedzą oraz wskażą najlepsze rozwiązania, by małym kosztem zoptymalizować funkcjonowanie wewnątrz firmy. Pozwól by profesjonaliści zrobili to w należyty sposób, a ty będziesz mógł się szybko cieszyć wynikami.

Artykuł sponsorowany

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria