Ekspozycja towaru a zyski sprzedażowe

Nasza społeczność coraz częściej wykazuje się cechami konsumpcjonizmu, który wbrew pozorom napędza światową gospodarkę. Pozyskiwanie dóbr materialnych, nawet tych, które w praktyce są nam całkowicie niepotrzebne, jest rozpatrywane jako przywilej wyższych klas społecznych. Choć dzisiejsze realia trudno sobie wyobrazić bez znacznego wpływu ze sprzedaży produktów online, zakupy w sklepach stacjonarnych wciąż stanowią ważny punkt w harmonogramie dnia wielu konsumentów.

Dlatego też prowadząc własny punkt sprzedaży niezwykle ważna jest szczególna dbałość o aspekt wizualny i dekoracyjny całego sklepu. Choć od najmłodszych lat jesteśmy uczeni, że „książki nie ocenia się po okładce”, to wygląd i ekspozycja towarów w największym stopniu decyduje o jego powodzeniu wśród potencjalnych klientów. Zatem jakie czynniki wpływają na skuteczny visual merchandising i jak wpływa on na poziom zysków ze sprzedaży?

Mądry rozkład produktów

Jednym z głównych zadań visual merchandisingu jest sugestywne nakłonienie potencjalnych klientów do spędzenia jak największej ilości czasu między półkami czy wieszakami sklepowymi. Warto wczuć się w rolę konsumenta i dostosować rodzaj asortymentu do potrzeb grupy docelowej. Aranżacja wystawy sklepowej powinna również przyciągać wzrok, zainteresować konsumenta na tyle, by zdecydował się na wejście do naszego sklepu. Taka taktyka sprawdza się zazwyczaj w przypadku zewnętrznych witryn sklepowych, które w pierwszej kolejności wystawione są na ekspozycję.

Czasem mniej znaczy więcej

Niegdyś uginające się półki sklepowe były symbolem przepychu i powodzenia w biznesie. Nieco starsi konsumenci pamiętają przecież czasy, kiedy na półkach wciąż brakowało podstawowych produktów. Obecnie ta strategia jest już przestarzała, a nadmiar towaru odwodzi potencjalnych klientów od zakupu zamiast ich zachęcać. Konsumenci wykazują większe zainteresowanie produktami o ograniczonej liczbie egzemplarzy na półce niżeli ich większą ilością.

Ład i porządek

Nic tak niekorzystnie nie wpływa na wyniki sprzedażowe jak chaos i nieporządek w ekspozycji. Klienci mimowolnie zwracają uwagę na sposób ułożenia produktów i ich usystematyzowanie, instynktownie wycofując się ze sklepów, które nie spełniają oczekiwań konsumenta. Uporządkowana i logiczna ekspozycja produktów działa stymulująco na potencjalnych klientów, zwiększając tym samym szansę na zakupów określonego towaru.

System wsparcia sprzedaży

Coraz więcej firm wychodzi na potrzeby mniejszych i większych przedsiębiorstw, oferując profesjonalne wsparcie sprzedaży. Mają one na celu zoptymalizowanie procesów sprzedażowych dostosowanych odpowiednio do danej branży i obranie strategii marketingowej skutkującej zwiększeniem wpływów ze sprzedaży. Usługi wsparcia sprzedaży często obejmują również visual merchendising, którego skuteczność jest tak niezbędna do osiągnięcia sukcesu 

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria