Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest takie ważne?

Czy pozycjonowanie stron zawsze wiąże się z koniecznością podejmowania takich samych działań? Nietrudno się domyślić, że wcale nie jest to tak pewne. Inaczej pozycjonuje się firmę działającą w bardzo popularnej branży, inaczej zaś taką, która oferuje rozwiązania skierowane jedynie do wąskiego grona odbiorców. Warto pamiętać jednak także o znaczeniu, jakie ma zasięg pozycjonowania. Salon fryzjerski z podszczecińskich Polic nie musi przecież rywalizować o klientów z największymi salonami w stolicy. O tym, jak ważne jest promowanie lokalnego biznesu świadczy zresztą również to, że posługujemy się oddzielnym terminem pozycjonowanie lokalne, aby je opisać. Warto więc poznać jego założenia.

Pozycjonowanie lokalne – próba definicji

Terminu pozycjonowanie lokalne używa się wtedy, gdy mówi się o promowaniu strony www w wyszukiwarce po to, aby osiągać wysokie pozycje tych fraz, które wiążą się z określoną lokalizacją. Statystyki mówią o tym, że niemal każda osoba posiadająca dostęp do Internetu poszukuje w nim informacji na temat dostępnych lokalnie usług, trudno jest więc mówić o małym znaczeniu takiej właśnie formy promowania firmy.

O tym, że lokalny biznes prężnie działa w sieci, wie również Google. Twórca najbardziej popularnej wyszukiwarki internetowej już od kilku lat posiada specjalny mechanizm, który najpierw sprawdza lokalizację pytającego, a następnie proponuje mu wyniki związane właśnie z konkretną okolicą..

Czym są usługi p charakterze lokalnym?

Chcąc przekonać się o tym, jakie możliwości daje nam pozycjonowanie lokalne, należy zadać sobie pytanie o to, jakich usług może w ogóle dotyczyć. Warto zwrócić uwagę na to, że system opracowany przez Google jest bardzo intuicyjny. Zadziała nie tylko w odniesieniu do fraz takich jak „fryzjer”, „mechanik” i „restauracja”, ale również w przypadku wpisania haseł, które wcale nie muszą oznaczać konkretnych miejsc takich, jak choćby „opony” lub „paznokcie”.

Jak korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne nie różni się w szczególny sposób od pozycjonowania w klasycznym wydaniu. Można jednak wzmocnić jego siłę stosując się do kilku prostych zasad. W lepszej promocji lokalnego biznesu pomaga więc między innymi:

1. Założenie konta Google Moja Firma pozwalającej na stworzenie strony mającej charakter wizytówki z danymi takimi, jak choćby godziny otwarcia.

2. Obecność na lokalnych portalach ze spisami firm (warto pilnować w nich zgodności danych teleadresowych).

3. Dbanie o to, by do naszej strony prowadziły linki pochodzące ze stron o charakterze lokalnym takich, jak choćby regionalne portale ogólnotematyczne.

4. Wprowadzanie nazwy miasta do tytułów, nagłówków, a przede wszystkim – do treści strony firmowej.

Co nam da pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne posiada dziesiątki zalet, spośród których największą wydaje się możliwość trafienia z naszą ofertą do większej liczby zainteresowanych właśnie z okolicy. Pozwala to nie tylko na zwiększenie ruchu na stronie, ale i zamianę przypadkowych odwiedzających na klientów, którzy będą zainteresowani regularnym korzystaniem z oferowanych im usług. To bardzo ważne, w ogólnym rozrachunku bowiem to właśnie realni klienci są dla firmy zdecydowanie ważniejsi niż nawet najbardziej imponująca liczba wyświetleń.

Pozycjonowanie lokalne to także sposób na wypromowanie naszego biznesu. Dzięki prostym zabiegom można łatwo stworzyć w klientach przekonanie, że jest to firma wysoko wyspecjalizowana, profesjonalna i poważna. Nie można też zapominać o tym, że pozycjonowanie takie ciągle jeszcze nie jest przesadnie popularne, interesując się nim można więc szybko i przy jedynie niewielkich kosztach wyprzedzić konkurencję.

 

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria