Urządzenia stosowane w firmie także wpływają na jej wizerunek

Wiele firm sporo inwestuje w działania marketingowe, które mają kształtować ich wizerunek, a tymczasem ogromne znaczenie ma również to, jak wygląda kultura pracy w organizacji, jak urządzono siedzibę i z jakich urządzeń korzystają pracownicy.

Wizerunek marki buduje się na wielu płaszczyznach

Jeśli komuś wydaje się, że za pomocą samych działań reklamowych wykreuje wizerunek firmy jako prestiżowy, to może być w błędzie szczególnie wówczas, gdy realia działalności odbiegają od efektownych grafik, nagrań i materiałów reklamowych. Klienci, potencjalni kontrahenci i odbiorcy przekazu cenią autentyczność, dlatego warto zadbać nie tylko o kreowanie wizerunku, ale też o faktyczne zmiany w firmie, które wpłyną na jej bezpośrednie postrzeganie jako marki prestiżowej, profesjonalnej i godnej polecenia.

Siedziba firmy to jej wizytówka

Trudno byłoby uwierzyć, że firma ulokowana w garażu, w której brak elementarnego wyposażenia może odnieść sukces. Choć wiele marek technologicznych, które dziś mają międzynarodową pozycję, powstawało właśnie w takich realiach, to świat mocno się zmienił i współcześnie trzeba potraktować firmowe biuro jak wizytówkę działalności – jeśli marka ma uchodzić za profesjonalistę w swojej branży, jej siedziba powinna o tym świadczyć.

Stosowane urządzenia także mają znaczenie

Gdy przedstawiciel firmy spotyka się z klientami lub uczestniczy w szkoleniu, jest kolejnym punktem, który buduje wizerunek marki. Gdy zjawi się na spotkaniu z rozpadającym się laptopem, który nie chce się uruchomić, nic dobrego z tego nie wyniknie, dlatego warto inwestować w dobrej klasy sprzęt.

Tablety coraz częściej przejmują funkcję laptopów i trudno się temu dziwić. Doskonale sprawdzają się podczas korzystania z aplikacji i internetu, można na nich wygodnie pisać, czytać i wykonywać wiele czynności biurowych. Tablety doskonale sprawdzają się poza siedzibą firmy – można zabrać je ze sobą na spotkanie, nie przejmować się ich ciężarem i gabarytami. https://www.morele.net/telefony/tablety/tablety-528/

Nie mniejsze znaczenie w działalności i w kreowaniu wizerunku marki mają smartfony. Jeśli pracownicy dysponują telefonami służbowymi, to powinny to być raczej nowoczesne urządzenia, które nie tylko wyglądają dobrze, ale też są użyteczne w praktyce.

Marka użytkowanych urządzeń może mieć znaczenie

Gdy decydujemy się na zakup urządzeń elektronicznych do firmy, warto od razu zastanowić się, jakie marki cieszą się zaufaniem, doskonałą renomą i są postrzegane jako odpowiedni wybór dla biznesu. Produkty chińskiego pochodzenia, od niezbyt znanych firm mogą być postrzegane negatywnie w określonym środowisku i powodować straty wizerunkowe.

Marką, która cieszy się ogromnym powodzeniem w środowisku biznesowym jest Apple, ale nie tylko. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na zakup urządzeń innych marek, jak Samsung, LG czy Lenovo. Wszystko to wynika z faktu, że sam biznes także się zmienia, ale zmienia się również oferta poszczególnych producentów.

Gdy zamierzamy wyposażyć całe biuro w smartfony i tablety, nie warto sięgać po najprostsze modele budżetowe, jakie są użytkowane przez nastolatków, ale po sprzęt wyższej klasy. To nie tylko kwestia prestiżu, ale też funkcjonalności. Dobrym wyborem będzie, na przykład, sprzęt marki Samsung. Tablety Samsung cieszą się coraz większą popularnością wśród nabywców indywidualnych i biznesowych, a ich funkcjonalność potrafi zaskoczyć i przydaje się w zastosowaniu firmowym. https://www.morele.net/telefony/tablety/tablety-528/0,0,,,,191,,,,,/1/

Urządzenia, z których korzysta się w firmie mają ogromne znaczenie na komfort pracy, jej kulturę oraz wizerunek firmy w oczach pracowników i klientów. Gdy sięgniemy po sprzęt dobrej klasy, cała marka zyska wizerunkowo, a gdy pracujemy na przestarzałym i zawodnym sprzęcie, można się spodziewać łatki przestarzałej i nieprofesjonalnej firmy, a to zdecydowanie nie jest wskazane. Korzystanie z funkcjonalnych i nowoczesnych urządzeń w biznesie ma również znaczenie praktyczne – z punktu widzenia biznesu czas to pieniądz, a tracenie go na restartowanie przestarzałego komputera to marnotrawstwo czasu i pieniędzy.

marketingbusiness.pl

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria