CRM dla dużej firmy – o czym pamiętać przed wdrożeniem?

Systemy CRM stają się dziś coraz popularniejsze. Nie ma w tym nic dziwnego. Programy do zarządzania relacjami z klientem znacząco mogą zwiększyć zyski i zautomatyzować marketing. Systemy tego typu są dziś wdrażane w mniejszych i większych przedsiębiorstwach. Specjaliści z firmy edrone oferującej CRM dla dużych, średnich i małych stron podpowiadają, na co należy zwracać uwagę przy wdrożeniu systemu w dużej firmie.

Czy duża firma może obejść się bez CRM?

Przez dużą firmę rozumiemy tutaj podmiot, który zatrudnia co najmniej 50 osób. Czy w takim przedsiębiorstwie system CRM się sprawdzi? Jak najbardziej! Można nawet zaryzykować stwierdzenie, że czym większa firma, tym większe zapotrzebowanie na automatyzację procesów, w czym pomoże CRM. Jest tylko jedno „ale”. Program tego typu okaże się niepotrzebny i zbędny, kiedy nikt nie będzie z niego korzystał. Dlatego odpowiednie przeszkolenie pracowników jest przynajmniej tak samo ważne (a może i ważniejsze) niż wdrożenie.

Dlaczego CRM musi być dostosowany do potrzeb firmy?

System CRM musi być dostosowany do firmy, w której będzie wdrożony – łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Jak zrozumieć swój biznes? Odpowiednie zrozumienie przedsiębiorstwa jest kluczem do sprawnego wdrożenia. Trzeba zrozumieć, że system CRM będzie stanowił codzienne wsparcie działu sprzedaży i marketingu! To będzie normalne narzędzie pracy.

Wdrożenie systemu CRM w przypadku dużej firmy jest o tyle trudne, że firma wdrożeniowa musi przeanalizować wiele danych i wziąć pod uwagę wiele czynników. Aby wszystko się udało, system musi być dostosowany do potrzeb przedsiębiorstwa. A im większa firma, tym większe potrzeby. Można się też posłużyć sprawdzoną zasadą – im prościej coś działa, tym lepiej!

Optymalizacja CRM ma kluczowe znaczenie dla przyszłych wyników finansowych. Na początku trzeba zatem zrozumieć jak działa dana organizacja, jak przebiega proces sprzedaży oraz ustalić – w czym system może nam pomóc. Sprawnie działający CRM to świetne narzędzie, pozwalające na poprawę efektywności. Spójrzmy więc w stronę innych firm. Wielkie przedsiębiorstwa wykorzystują podobne systemy w celu:

  • analizowania sytuacji na rynku;
  • określania szans na zysk;
  • planowania sprzedaży;
  • koordynowania sprzedaży;
  • poprawy kontaktu z klientem;
  • tworzenia raportów sprzedażowych.

To główne, ale nie jedyne zadania, które wykonują systemy CRM w dużych firmach. Kiedy system nie będzie dostosowany do potrzeb firmy, po prostu będzie niefunkcjonalny. Przydatne funkcje zgubią się w gąszczu opcji, z których i tak nigdy nikt nie korzystał. W dużej firmie jest to o tyle ważne, że okres wdrożenia i czas potrzebny na przeszkolenie wszystkich pracowników może być wyjątkowo długi. Czym bardziej spersonalizowany i dostosowany system, tym sprawniej przebiegnie samo wdrożenie. Warto zapamiętać, że system CRM będzie działał poprawnie tylko wtedy, kiedy wszyscy pracownicy będą potrafili się nim posługiwać.

Gotowe rozwiązanie czy projekt od zera?

Powiedzieliśmy już sobie, że CRM w dużej firmie powinien być dostosowany do jej potrzeb. W tym przypadku logiczne by było, że lepszym okaże się system tworzony od podstaw. Nie jest to jednak zasadą.

Dziś na rynku jest wiele gotowych systemów CRM, które tylko czekają na to, aż ktoś je wykorzysta. Tym bardziej, że większość z takich systemów daje możliwość personalizacji i odpowiedniej konfiguracji. Na przykład edrone posiada wiele pakietów do wyboru. To klient decyduje o funkcjonalności, za którą płaci. 

Sprawdź edrone CRM –> https://edrone.me/ najlepszy CRM dla e-commerce!

Materiał zewnętrzny

Komentarze (0)

marketingbusiness.pl

Witamy na marketingbusiness.pl! Sprawdź nasze publikacje i dowiedz się więcej na temat marketingu / HR czy technologii, sprawdź także najnowsze wiadomości oraz sytuacje na rynkach, a także dowiedz się jak lepiej poprowadzić swoją firmę i karierę. Zapraszamy!

innowacja@marketingbusiness.pl

Galeria